Trådredigering ?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Elbogen
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Trådredigering ?

Inlägg av Elbogen »

Jag har verkligen försökt att hitta lösningen men ej lyckats. Jag är nog för gammal för att förstå. :oops:
Jag säger förlåt i förväg om det finns en tråd tidigare(som jag ej hittat) och om det är i fel avdelning.

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du?: phpBB 3.0.9
Vad har du för adress till ditt forum?: http://forum.borgabo.se
Vad använder du för webhotell?: Binero
Hur installerade du ditt forum?: Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny installation eller en konvertering?: Ny installation
Krävs det att man registrerar för att producera detta problem?: Ja
Har du några MODs installerade?: Inget svar angivet
Vilka stilar har du installerade?: prosilver
Vilket/Vilka språk har du installerat på ditt forum?: Svenska
Vad har du för erfarenhet?: Ny till PHP och phpBB
När började ditt problem?: Har aldrig fungerat.
Vänligen beskriv ditt problem.: Jag kan inte gå in och redigera ett inlägg. När jag trycker på knappen "moderera tråd" så blinkar det till en större meny som sen försvinner. Jag kan ta bort och flytta tråd men inte gå in och ändra inne i inlägget.

Genererad utav Supportmallgeneratorn.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Trådredigering ?

Inlägg av Peetra »

Hej på dig och välkommen till phpbb-se.

Själva "redigera inlägg"-funktionen kontrollerade jag upp på ditt forum. Det är inget fel på den iallafall. :) Den är bara nästan stört omöjlig att använda utan knappar.
Lägg in svenska knappar, så att du får mer fullständig kontroll över ditt forum. De svenska knapparna kommer att ge medlemmar med moderationsbehörighter knappar i inläggen, där det står "ändra".

Svenska blå knappar, som jag gärna rekommenderar: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=7942
Svenska standard röda knappar hittar man i språkpaketet som du uppenbarligen har laddat hem och upp till webhotellet, men utelämnat. Det finns alltså en katalog /styles/ i språkpaketet, som har knapparna.
Installationen av svenska knappar sker så att du packar upp zip-paketet och skickar upp dem till hotellet. Knapparnas plats ska vara http://forum.borgabo.se/styles/prosilver/imageset/sv

Eftersom du säger att det bara flimrar förbi, utan att man hinner göra något, så kan det vara något annat som är fel, förutom knapparna. Om du efter att ha fixat knapparna kan återskapa problemet, så vore det bra om du kan berätta var du klickar (nere till höger i tråden, uppe till vänster, inne i moderationspanelen...?) före det flimrar till.

mvh Peetra.
Elbogen
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Elbogen »

Tack !!
Nu funkar det tack vare dina instruktioner. Jag har suttit i 1 dygn och verkligen provat innan jag tordes skicka in frågan.
Jag bugar och tackar för suverän support.
Användarens profilbild
Cor
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Cor »

Tack Peetra för de snygga knapparna! Bild
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Vad glad jag blev nu, Cor! :D (Eller vill du kanske låna pengar av mig...? :mrgreen: )
Skriv svar