Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag passar på att fråga då det är en del saker jag behöver ha funktion till.
Det mesta händer eller utgår i från facebook idag och det är ju på gott och ont men jag hoppas man kanske utvecklar för att koppla samman phpBB med just facebook. Det kanske redan finns och det är väl det som mina frågor grundar sig på.
Facebook Connect (finns det till phpBB)
Facebook Events
Dvs. föra in dem i phpBB med automatik så man kan diksutera dem i eget forumet utan att vara på facebook. Om man kan, redan via phpBB säga om man vill deltaga eller inte så skulle det vara otroligt grymt
Begränsade kod kunskaper här så... ja enkelt är bra
det finns en del modifikationer (moddar) som integrerar FB.
Dock så har FB i dagarna gått ut med en varning till alla utvecklare om att just dessa modifikationer utgör en säkerhetsrisk om en gammal version av FBs behörighetssystem används.
Modden: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2123524
Jag söker möjligheten till att hämta in Events från Facebook men den verkar svårare.
Vet du om det finns någon MOD eller likande för att plocka in Google Calender? Det kan ju vara ett alternativ... Jag vill ju som sagt att man ska se ett kommande event eller för den delen något som varit, kanske klicka på det och där i hitta en länk så man kan diskutera det i forumet.
Jobbigt det där med externa skript. Tycker själv inte om attt vara beroende av andra applikationer.
Det finns en fin kalender till phpBB3: mycalendar3 http://www.startrekguide.com/community/ ... 127&t=9070
Med den kan man skapa inlägg i ett speciellt forum och dessa evenemang visas sedan i kalendern.