fel vid inloggning efter datorkrasch [XAMPP]

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
diablo
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

fel vid inloggning efter datorkrasch [XAMPP]

Inlägg av diablo »

Är nybörjare, sitter och jobbar med forum på "localhost".
Datorn dog och när den startat om så fick jag följande felmeddelande när jag försökte logga in:

Warning: require(./includes/acm/acm_file.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in C:\Program Files\xampp\xampp\htdocs\phpbb3\common.php on line 189

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './includes/acm/acm_file.php' (include_path='.;C:\Program Files\xampp\xampp\php\PEAR') in C:\Program Files\xampp\xampp\htdocs\phpbb3\common.php on line 189

Någon som kan hjälpa mig?
Senast redigerad av Peetra den 2011-04-03 13:36, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: // lade till xampp i rubriken
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: fel vid inloggning efter datorkrasch [XAMPP]

Inlägg av Marcus »

Förslagsvis lägg in en ny version av filen som den efterfrågar... den verkar tagit skada vid kraschen.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
diablo
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av diablo »

Har givetvis testat det men samma felmedelande dyker upp... :?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Efter över 7 år på detta forum så jag lärt mig att inte ta saker för givet... har din inte skrivit det så kan vi inte förutsätta att du gjort det.
Så är det bara... skulle dessutom vara synd som vi grottade ner oss i timtal med analyser om felet va så enkelt som att en fil är trasig.
Tycker inte du det?

Nå väl, för att försäkra mig om vi pratar om rätt fil, så menar jag så klart ./includes/acm/acm_file.php

Skulle också rekommendera att du använder vår mall, så kanske du på köpet har svarat på en massa andra frågor som vi kommer behöva
svaret på för att kunna ge bättre svar... t.ex. phpBB-version, PHP-version osv. Den hittar du här: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4690

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Ärligt talat tror jag det snarare är ett problem med XAMPP, inte med forumet. :?

Det är nästan omöjligt att svara på detta eftersom dessa lokala installationer kan vara så otroligt olika, både installationerna och maskinerna som de körs på.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar