Snabb hjälp me sql

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

PainKilleR
Medlem
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: 2004-04-18 15:06
Svar: 0

Snabb hjälp me sql

Inlägg av PainKilleR »

Hej har nyss börjat lägga in moddar till mitt forum och fastnat på den här lilla biten. (den som är bold)

CREATE TABLE phpbb_buddy (
user_id mediumint(8) NOT NULL default '0',
buddy_id mediumint(8) NOT NULL default '0',
buddy_ignore tinyint(1) NOT NULL default '0',
buddy_visible tinyint(1) NOT NULL default '0',
PRIMARY KEY (user_id, buddy_id)
) TYPE=MyISAM;

Skulle behöva en snabb förklaring hur jag ska göra för att få in det där i sql.

Har phpmyadmin om ni undrar.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Normalt sett kan du kopiera och klistra hela koden och köra den i phpmyadmin direkt (i tabben SQL).

Hälsningar
Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
PainKilleR
Medlem
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: 2004-04-18 15:06
Svar: 0

Inlägg av PainKilleR »

ahaaa va det så lätt :D tackar tackar
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster