Namn i profilen, Group Rank & Resize Img

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
ZiMMeN
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Namn i profilen, Group Rank & Resize Img

Inlägg av ZiMMeN »

Hade tidigare när jag använde mig av phpbb2 ett "Real Name" mod som inte följde med över med konverteringen till phpbb3.
Nu undrar jag om de finns någonting sådant till phpbb3?

Sedan hade jag Group Rank som gjorde så att man kunde lägga in en specifik bild på en viss grupp så att de visades att dom var medlemmar.
Är i stort behov av detta.

Och sist men inte minst. Har lite problem med STORA bilder på forumet.
Har installerat "ReIMG Image Resizer" men de vill inte fungera. Har ställt in att bilder större än 480px × 320px ska bli mindre.
Finns de någonting annat än detta som fungerar?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Namn i profilen, Group Rank & Resize Img

Inlägg av Marcus »

1.
Skapar du enkelt med phpBB3's inbyggda "Egna profilfält", som du hittar under ACP -> Användare och Grupper -> Egna profilfält.

2.
Finns redan inbyggt. Skapa först en titel ACP -> Användare och Grupper -> Hantera titlar, ge titeln en bild och klassa den som specialtitel. Skapa (eller redigera befintlig grupp) och på frågan "Grupptitel" så väjer du att byta "Användarens standardtitel" till namnet på titeln du skapade.

3.
Vad ska jag svara... det finns hur många metoder som helst för att åstadkomma detta. Hur den MOD du har använt fungerar vet jag inte, men är orsaken till att du frågar att den inte fungerar? Det sätt jag löst det på är att låta justera hur BBCode för bilder fungerar... gör din MOD det?

/marcus

PS!
För sökbarheten på forumet vore det bra med en fråga per tråd, då risken finns att vi i inlägg 19 (om det nu blir så många) bara löst 2 av dina 3 problem... och om någon söker på problemet du hade och måste läsa 19 svar innan han/hon kan se att något svar aldrig gav på deras problem... det är synd.
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
ZiMMeN
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av ZiMMeN »

1. Egna profilfält = Check! - Men går de att få så att namnet syns när man har skrivit ett inlägg?

2. Tack, va super enkelt när man fick veta vad jag skulle göra ;)

3. Har ingen aning om vad den gör. Vet du av någon annan metod som fungerar bättre?
ZiMMeN
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av ZiMMeN »

Marcus skrev:2.
Finns redan inbyggt. Skapa först en titel ACP -> Användare och Grupper -> Hantera titlar, ge titeln en bild och klassa den som specialtitel. Skapa (eller redigera befintlig grupp) och på frågan "Grupptitel" så väjer du att byta "Användarens standardtitel" till namnet på titeln du skapade.
Får bara denna funktion att fungera för 1 användar grupp. Någon som vet vad felet kan vara ?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Kan inte utan att få mer information svara, men ev. om en användare med i två-fler grupper att det är "felet"... en användare kan bara ha en "standardtitel". Ex. jag är med i flera grupper, men det är bara att jag är Admin som syns på min titel.

Men det är så svårt att avgöra på vilket sätt det är fel, baserat på "det fungerar inte". Man måste nästan få vet lite om hur grupperna är konfigurerad samt hur grupperna tilldelats användare.

/marcus

ZiMMeN
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av ZiMMeN »

Oj ursäkta, glömde beskriva vad felet var.
De är så att jag har några olika grupper på forumet, 2 utav dom är utrustade med "grupp" bilder. De är Staff och Medlem
Nu till problemet, de är så att alla som är med i gruppen Staff är även med i gruppen Medlem
Och de ställer tydligen till de för de Användare som är med i gruppen Medlem, de vill inte visa någon Medlem bild för dom.

Beror detta på att vi som ligger i Staff gruppen slår ut hela Medlems gruppen?
Senast redigerad av Marcus den 2010-02-03 11:53, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Citera inte om det inte tillför något...
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

ZiMMeN skrev:slår ut hela Medlems gruppen
Fungerar inte bilden för medlem för någon?

Hur som haver, man kan bra ha en titel (utan MODdar) som visas vid inlägg. Man kan dock vara med i flera grupper, men bara en av dem kan vara "standardgrupp".

Om man är med i gruppen Staff, måste man under grupphanteringen för den användaren sätta att "detta är användarens standardgrupp".

/marcus

Användarens profilbild
purusam
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av purusam »

Har själv installerat "ReIMG Image Resizer" moddet på två forum och det funkar klockrent på båda.

kolla i acp/allmänt/inläggsinställningar/Image resize settings

vad står det där för dig ?

Viken Zooming metod använder du ?
Jag utför installation av modifikationer och översättningar av text mot liten avgift.
http://www.luftvapen.info/sv/
http://luftvapen.info/buysell/?lang=sv
ZiMMeN
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av ZiMMeN »

Marcus skrev: Fungerar inte bilden för medlem för någon?
Nej den fungerar inte för någon medlem, vilket jag tycker är konstigt.
Marcus skrev:Hur som haver, man kan bra ha en titel (utan MODdar) som visas vid inlägg. Man kan dock vara med i flera grupper, men bara en av dem kan vara "standardgrupp".
Så du menar alltså att jag måste sätta att alla som är med i Medlems gruppen att deras standard grupp är "Medlem" ?
Marcus skrev:Om man är med i gruppen Staff, måste man under grupphanteringen för den användaren sätta att "detta är användarens standardgrupp".
Så sedan behöver jag för alla som e med i Staff gruppen sätta att detta är deras standard grupp ?

Ta mig tex. Jag är med i dessa grupper.

Administratörer, Globala moderatorer, Registrerade användare, Arbetsgrupp för framtida bana i Umeå, Medlemmar Umeå Gatbilar, Staff

min standard grupp är "Administratörer" men jag har ändå grupp bilden som är med på Staff när jag postar inlägg.

Sedan tar jag en av våra medlemmar.

Registrerade användare , Medlemmar Umeå Gatbilar
Hans standardgrupp är nu "Medlemmar Umeå Gatbilar"
Men han har ändå inte någon "grupp bild" som visas när han postar inlägg
Skriv svar