Problem med STK

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Svar: 0

Problem med STK

Inlägg av .:ADDE:. »

Jag har gjort om Area45 och ersätt alla filer med helt nya efter ett stort misstag från min sida. (config.php är kvar från den gamla samlingen) så jag har laddat ner och installerat 3.9.6RC4, AutoMOD RC2, UMIL 1.0.1-pt1 och jag har just installerat STK.
jag har lagt in alla svenska filerna för varje MOD.

men nu har jag hittat ett fel på Support Toolkit (STK) som gör att forumet inte funkar:
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /home/wwwarea45.webbland.se/www/includes/functions.php on line 4237
När jag kollar på filen och på raden så hittar jag:

Kod: Markera allt

'U_STK' => ($user->data['user_type'] == USER_FOUNDER) ? append_sid("{$phpbb_root_path}stk/index.$phpEx", false, true, $user->session_id) : '',
vilket är en kod för just STK.
jag gjorde en nödlösning och tog bort raden, och då funkar det.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Problem med STK

Inlägg av Kjell »

RC-versioner är bara för testkörning, för att leta buggar. Vi erbjuder support för versionerna 3.0.0 till 3.0.5 idag (inte RC), jag själv har inte testat senaste RC versionerna och har därmed svårt att svara korrekt, så då får du vänta till någon som kör RC versionen kan hjälpa dig eller ange det som en bugg på phpBB.com.

(min anledning till att jag inte testar senaste RC versionerna är att man har tagit bort testgruppen från dom som körde betan av 3.0.0 och då har det också svalnat i intresse att vara med i alla RC versioner då man inte kan påverka)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av .:ADDE:. »

om inget svar blir här, så får jag väl fråga phpBB.com, gör väl det i morgon då...
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Delade tråden här då det blev utanför ämnet: http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 79&start=0
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar