Fel vid uppgradering från 2.x till 3.05

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
ssgh
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Fel vid uppgradering från 2.x till 3.05

Inlägg av ssgh »

Jag har ikväll uppdaterat mitt forum ( http://mwr.forumportal.se ) till version 3.05 men inga inlägg verkar ha hängt med, strukturen är ok. Jag får följande meddelande när jag klickar på ett forum.

template->_tpl_load_file(): File /portal/block/center_forumblock.html does not exist or is empty

Samtidigt verkar det finnas något eftersom portalen visar inlägg från våra nyheter.

Tacksam för hjälp!

Sören S
ssgh
Ny medlem
Ny medlem

Re: Fel vid uppgradering från 2.x till 3.05

Inlägg av ssgh »

Hej Hopp!

Nu verkar allt fungera helt plötsligt!!? Det är väl bara att vara nöjd då.

/Sören S.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Fel vid uppgradering från 2.x till 3.05

Inlägg av Marcus »

Ordet "portal" skvallrar om att det inte rör sig om phpBB3 utan en MOD som är problemet.
ssgh skrev:template->_tpl_load_file(): File /portal/block/center_forumblock.html does not exist or is empty

Samtidigt verkar det finnas något eftersom portalen visar inlägg från våra nyheter.
Dessutom verkar "forumportalen" vara någon form av "fyll-i-dina-uppgifter-och-vips-har-du-ett-forum-eller-en-portal"-tjänst.
Och då har det väldigt lite att göra med hur phpBB3 fungerar... baserat på phpBB, ja, men där slutar våra möjligheter att
hjälpa till.

Forumportalen har egen support för som kan deras system bättre.

Givetvis kan vi hjälpa, men svarar vi fel för att Forumportalen ändrat funktionalitet åt dig... då är vi inte ansvarig för det.
I första hand är det för de som laddar ner phpBB3 och installerar det på egen hand som vi har 100% koll... :-) (tror vi).

/Marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar