SÖKER REK.: Lista senaste poster/trådar på >

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
johanlm
Medhjälpare
Medhjälpare
Svar: 0

SÖKER REK.: Lista senaste poster/trådar på >

Inlägg av johanlm »

Hej alla,
Jag söker efter en (eller flera) rekommendation på en MOD som visar de senaste trådarna/poster på;
  • index sidan
    view_topic sidan
    posting sidan
Ett exempel på vad jag menar är detta som är iofs en phpbb2/CMS portal, men funktionen visas tydligt som jag är ute efter;
http://www.gofguild.com/home

Hela tiden så ser man vilka poster/trådar som är mest aktuella till vänster + man ser dem hela tiden oavsett på vilken sida man är.
Det som visas dessutom är;
  • Topic title
    Vilket rum som det postades i
    Datum/Tid
    Vem som skapade den / Vem som sist svarade i den
Har letat runt en hel del men hittar inga "giva" varianter, så jag misstänker att jag måste hitta en grund och sedan då kanske modifiera den lite (med de begränsade kunskaper man har).

Jag hittade Kjells Newpost ModStarTrekG vilket jag kommer använda mig av, men tänkte samtidigt att detta måste vara det bästa stället att fråga om MOD varianter pga UTF-8 osv. Vidare så har jag sett olika typer nämnda på olika ställen, men ville först checka av med "er" om ni har ett alternativ som ni anser "givet".

Har "ni" några tips på bra/stabila varianter som jag kanske kan använda mig av?
Jag har hyftsat avacerade kunskaper i CSS/html så när det gäller att placera om en sådan här MOD från över/under sidan till höger/vänster är jag inte så bekymmrad över, men när det gäller php och scripts så är jag utelämnad till färdiga koder som jag sen kan exprimentera vidare med genom att känna/testa mig fram.
Tackar för läsningen.
johanlm
Medhjälpare
Medhjälpare

Re: SÖKER REK.: Lista senaste poster/trådar på >

Inlägg av johanlm »

[EDIT Tillägg]
Glömde att skriva jag har hittat Kjells post Re: Senaste aktiva trådarna, men denna skrevs 2008-05-18, så ville se om det tillkommit något som ni anser är "DEN skall du använda", pga. bra rykte på MOD:en / skaparen.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Newpost är mer en "add on", det är bara vart den ska ligga som länk i menyerna som ska till och eftersom det finns så många teman så skrev jag bara om en enkel lösning. Övriga "Last-post" moddar från andra har jag inte så bra koll på.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Jag har inte alls kollat på denna desto mer än det som beskrivningen säger, men ditåt är det iallafall: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... last+posts
johanlm
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av johanlm »

Där var en jag missat, dock verkar den ha samma problem som vissa andra.
De visar allt för alla, iklusive dem som egentligen inte har tillstånd för vissa områden kan se dem.

Hittat denna som ser intressant ut med, tänkte dela med mig av fynden;
Last News and Messages
Skriv svar