Kraven ej uppfyllda :/
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
-
toxicstone
- Ny medlem

Kraven ej uppfyllda :/
Har aktiverat så dem har full behörighet, iaf vad jag ser.
Ja vill bara ha häjlp att förstå, försökt hitta guider men dem beskriver knappt något, t ex göra databas osv gjorde en men kan endå inte logga in med namn o lösen jag satt.
Och ja jag är ny på det här, var bara glad jag lyckades ladda upp det hehe.
Ni får gärna logga in på mitt konto på sidan om det blir lättare då?
Tacksam för svar och den som löser det får en spotify invite om det är ok..
MVH
PHP-version och inställningar
Obligatoriskt - Du måste köra minst version 4.3.3 av PHP för att installera phpBB. Om safe mode visas nedan så körs din PHP-installation med denna inställning. Detta kommer att resultera i begränsningar på fjärradministration och liknande funktioner.
PHP-version >= 4.3.3: Ja, Safe mode
PHP-inställningen register_globals är inaktiverad: Ja
phpBB kommer att fungera om denna inställning är aktiverad, men om det är möjligt så är det rekommenderat att register_globals inaktiveras i din PHP-installation av säkerhetsskäl.
PHP-inställningen allow_url_fopen är aktiverad: Ja
Frivilligt - Denna inställning är frivillig, men vissa phpBB-funktioner, såsom fjärrvisningsbilder, kommer inte att fungera som de ska utan den.
PHP-funktionen getimagesize() finns tillgänglig: Ja
Obligatoriskt - För att phpBB ska fungera som det ska så måste getimagesize-funktionen finnas.
PCRE UTF-8 stöd: Ja
phpBB kommer inte att fungera om din PHP-installation inte kompilerats med UTF-8 stöd i PCRE-extension. Ja Databaser som stöds
Obligatoriskt - Du måste ha stöd för minst en kompatibel databas inom PHP.
Om inga databasmoduler visas som tillgängliga bör du kontakta ditt webbhotell eller granska det relevanta PHP-installationsdokumentet för hjälp.
Firebird: Ej tillgänglig
MySQL with MySQLi Extension: Tillgänglig
MySQL: Tillgänglig MSSQL Server 2000+: Ej tillgänglig
MSSQL Server 2000via ODBC: Ej tillgänglig
Oracle: Ej tillgänglig
PostgreSQL 7.x/8.x: Ej tillgänglig
SQLite: Tillgänglig
Frivilliga moduler
Frivilligt - Dessa moduler eller applikationer är frivilliga. Dock kommer de om de finns tillgängliga att aktivera extra funktioner.
zlib komprimeringsstöd [ gz, .tar.gz, .zip ]: Tillgänglig
Stöd för fjärr-FTP [ Installation ]: Ej tillgänglig
Stöd för GD-grafik [ Visuell bekräftelse ]: Tillgänglig
XML-stöd [ Jabber ]: Tillgänglig
Stöd för Imagemagick [ Bilagor ]: Kan inte fastställa plats. Om du vet att Imagemagick är installerat kan du ange platsen senare i administrationspanelen Filer och kataloger
Obligatoriskt - För att phpBB ska fungera korrekt så måste phpBB kunna komma åt eller skriva till vissa filer eller kataloger.
Om du ser “Hittas inte” nedan så måste du skapa den relevanta filen eller katalogen. Om du ser “Ej skrivbar” nedan så måste du ändra behörigheterna på filen eller katalogen så att phpBB kan skriva till den.
cache/: Hittades, Ej skrivbar
files/: Hittades, Ej skrivbar
store/: Hittades, Ej skrivbar Frivilliga filer och kataloger
Frivilligt - Dessa filer, kataloger eller behörighetsinställningar är inte obligatoriska. Installationssystemet kommer att försöka använda olika tekniker för att skapa dessa om de inte finns eller inte kan skrivas till. Dock kommer installationen snabbas upp om dessa redan finns.
config.php: Hittades, Ej skrivbar
images/avatars/upload/: Hittades, Ej skrivbar Testa igen
Re: Kraven ej uppfyllda :/
1. vilken forumversion kör du?
2. har du ett databaskonto med alla rättigheter aktiverade?
3. har du ett FTP klient på din dator?
SummerADDE.se
Det är ett antal webbhotell som som har egna tjänster där dom vill locka med en enkel installation av phpBB, men det brukar bara vara strul med dessa och ofta inte uppgradera till den senaste versionen av phpBB3, jag kan bara rekommendera att bara ha en webbplats med php5 och MySql, då brukar det inte vara några problem.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
och om jag tänker efter... så är det samma sak för mig när jag installerade forum.
SummerADDE.se
-
toxicstone
- Ny medlem

charmander skrev:YAY! Myhood. då kan jag vara till hjälp då jag använder samma webbhotell.
1. vilken forumversion kör du?
2. har du ett databaskonto med alla rättigheter aktiverade?
3. har du ett FTP klient på din dator?
1.Forumversion är 3.0.4 fast där står att det ska vara 4.3.3 :S kanske det som är felet
2.Ja det har jag, med datas är det bara tt skapa en mysql databas med namn och sedan konto med namn och lösen?
3.ja smartftp,allt är uppladdat och orört men det verkar vara problem att den inte kan skriva till cache, files och några andra saker kan bero på att dem begränsar det kanske?
Men om dem begränsar kan ni rekommendera ett gratis webbhotell som kan ha php5 och mysql?
Samt ett betala, då jag vill bara lära mig först på gratis stället innan jag kör på betal.
TACK OCH MVH
3.ja smartftp,allt är uppladdat och orört men det verkar vara problem att den inte kan skriva till cache, files och några andra saker kan bero på att dem begränsar det kanske?
Japp jag kan förklara lite hur man gör.toxicstone skrev:2.Ja det har jag, med datas är det bara tt skapa en mysql databas med namn och sedan konto med namn och lösen?
1. registrera databasanvändare. den kommer att heta något i form av myhoodadress_användarnamn
och ett lösenord. sätt alla priviligier på ja. och testa att logga in på kontot.
sedan använder du info när du installerar forumet. så ska det inte vara ett problem.
eller vill du att jag ska hjälpa dig? skicka ett PM med följande
Adress till ditt Myhood t.ex användare.myhood.se/forumet/index.php
Databasnamn
Databasanvändare och lösen
Önskat adminnamn och lösen.
samt din e-postadress.
så kan jag fixa resten sedan.
SummerADDE.se