Radera alla visningsbilder hos alla medlemmar?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
swede
Medlem
Medlem
Svar: 0

Radera alla visningsbilder hos alla medlemmar?

Inlägg av swede »

Address till ditt forum: http://www.nordicr.com/forum
Vilka teman har du installerade?: Sub och prosilver
Vilka MODdar har du installerat?: Ort är obligatorisk vid registrering (godkänd mod från phpBB)
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Nej
Vilken version av phpBB använder du?: Senaste 3.0.4
Vilken version av PHP?: Osäker
Vilken databasserver använder du och vilken version?: MySql, om det är det ni menar?
Webbhotell/server: http://www.one.com
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Installerade själv
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: 2.0.22 till 3.0.4
Har du sökt angående ditt problem?: Svar ja, men svårt att hitta rätt sökord :-(
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: Visningsbild, avatar
Berätta om ditt problem:

Jag söker hur man kan ta bort alla visningsbilder från alla användare så att dom måste lägga upp en ny bild som är i annan storlek, har raderat innehållet i image/avatar/upload mappen i databasen utan större framgång. Törs inte gå vidare utan support ;-)

Har du ett testkonto åt oss?: Nej
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.

Tackar på förhand mvh,
Mvh,
Eric Hjelte
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Re: Radera alla visningsbilder hos alla medlemmar?

Inlägg av .:ADDE:. »

Gå in på forumets administrationspanelen.
Allmänt>Forumkonfurigation>Inställningar för visningsbilder.

Där väljer du alternativ för visningsbilder
Välj de första tre alternativen för visningsinställningar och välj Nej.
då kan de inte ladda upp bild från datorn och internet, länka till bilden från internet och välja galleribilder.
Kan dock inte säga att de nuvarande bilderna försvinner.
om inte. uppmana medlemmarna att radera bilderna.

Om du använder autologin
Borde denna länk fungera enbart för dig
Senast redigerad av Marcus den 2009-03-21 15:07, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Lägg inte upp länkar till andras forum i dina inlägg!
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
swede
Medlem
Medlem

Inlägg av swede »

charmander skrev:Gå in på forumets administrationspanelen.
Allmänt>Forumkonfurigation>Inställningar för visningsbilder.

Där väljer du alternativ för visningsbilder
Välj de första tre alternativen för visningsinställningar och välj Nej.
då kan de inte ladda upp bild från datorn och internet, länka till bilden från internet och välja galleribilder.
Kan dock inte säga att de nuvarande bilderna försvinner.
om inte. uppmana medlemmarna att radera bilderna.
Jag tror att du missförstog mig nu, läs här en gång till:
swede skrev: Jag söker hur man kan ta bort alla visningsbilder från alla användare så att dom måste lägga upp en ny bild som är i annan storlek, har raderat innehållet i image/avatar/upload mappen i databasen utan större framgång. Törs inte gå vidare utan support ;-)
Orsaken till att jag vill ta bort alla bilderna är för att jag inte kan få 1200 medlemmar att byta ut sin bild mot en ny i rätt storlek, men om jag kan radera dom så blir dom medlemmar som vill ha en visningsbild tvungen att ladda upp en bild som stämmer överrens med pixelstorleken jag satt upp i ACP.

Jag vill INTE att medlemmarna INTE skall få ha en visningsbild, ok?
Mvh,
Eric Hjelte
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Ett sätt att gå runt det hela är lägga till en gruppavatar och sedan ta bort den.
ACP -> ANVÄNDARE OCH GRUPPER -> Hantera grupper -> (Inställningar för Registrerade användare)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
swede
Medlem
Medlem

Inlägg av swede »

Kjell skrev:Ett sätt att gå runt det hela är lägga till en gruppavatar och sedan ta bort den.
ACP -> ANVÄNDARE OCH GRUPPER -> Hantera grupper -> (Inställningar för Registrerade användare)
Done! Men hur får jag den avataren att läggas ut på alla reggade medlemmar istället för deras egen avatar??

Edit: Gruppavataren läggs ut automatiskt på nya medlemmar som reggar sig men inte på redan reggade medlemmar.
Mvh,
Eric Hjelte
swede
Medlem
Medlem

Inlägg av swede »

Never mind fixed it ;) Jag fick lägga en gruppavatar på alla grupper och sedan ta bort den så löste sig problemet...............Kjell du är en klippa tack så hemskt mycket :) :) :)
Mvh,
Eric Hjelte
Skriv svar