Rensa medlemmar enklast?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Rensa medlemmar enklast?
Tittar in här då och då när jag behöver hjälp med forumet jag driftar och nu är det dags igen!
Har ett forum (Senaste 3.0.3 versionen) och jag skulle vilja rensa ut gamla inaktiva medlemmar, tex de som inte har varit inloggade under 2008 kommer att ryka allt för att få bort inaktiva medlemmar! Men jag har hört att nya phpbb 3 ska ha en funktion som deletar dessa inaktiva? Stämmer detta alls?
Vad är enklast för att rensa bort dessa? Ni som är inne och gräver och kan detta?
Väl mött
Kirill admin på www.hundkoja.com
Re: Rensa medlemmar enklast?
Här kan du ta bort (eller inaktivera) användare från ditt forum. Detta kan göras på flera sätt: efter inläggsantal, senaste besöket, osv. Alla dessa kriterier kan kombineras, du kan alltså rensa bort användare som inte vart aktiva sen 2002-01-01 och med färre inlägg än 10. Alternativt kan du skriva in en lista över användare direkt i rutan, eventuella kriterier som skrivits in kommer att ignoreras. Var försiktig med detta! När en användare väl är borttagen finns det ingen väg tillbaka.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!