Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag Hade lagt upp hela phpbb 3 på min domän genom ftp. Men jag råkade radera alla filer m.m. Och jag har redan ett konto på min phpbb 3 forum så nu när jag lägger upp det igen på min domän måste jag installera om och få ett nytt konto där, men det går inte för jag har redan avänt min info där. Någon som vet hur jag skall göra för att få igång det hela??
Men nu står det såhär "Please delete, move or rename the install directory before you use your board. If this directory is still present, only the Administration Control Panel (ACP) will be accessible" Och jag vet inte vad jag skall göra nu?
Det som ligger i installationskatalogen behöver du inte längre och kan därmed slänga den, vid uppgraderingar så följer det med nya filer och då gör man på samma sätt. du har ju redan installerat forumet enligt vad du själv skriver.
Har skrivit exakt 2 gg tidigare. <forumrot>/install, då är det hela katalogen som ska bort. om du inte vet vad <forumrot> är så är det där ditt forum har sitt ursprung (startkatalog).