Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Men även om du ändrat till 0 på visningstiden. Vad säger att den inte kör sin rensningssekvens innan du ändrade? Dvs. det kommer inte förens nästa gång en rensning sker uppfyller kraven, men då ska det bli bortrensat.
Det har inte gått 24 timmar (1 dag som du har som frekvens) från ändring till man säger att det inte fungerar. Sedan kan nästa rensning inträffa både inom 10 minuter och upp till 24 timmar... men avvakta.
Om inte något är fel på din installation (t.ex. via MODs eller något på servern som bråkar) så ska den vid nästa rensning ta med din tråd.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Måste det bli så? om jag lägger in att jag åker till stockholm i morgon. Är det någon som vill med? då vill jag bara att de ligger kvar där i dag och i morgon och sedan tas bort.... ovesentligt när folk tittat på tråden....
1. När sista postningen gjordes. (Inläggsålder)
2. När sista visningen gjordes. (Inläggsvisningsålder (Notering till oss: Där har vi ett ord att revidera...))
Då kan du ställa in att den varje dygn ska gå igenom inaktiva trådar (Autorensnings-frekvens) satt till 1. För rensning en gång i veckan, sätt till 7 osv.
Om Inläggsvisningsålder har ett värde högre än 0 så kommer även inlägg som är äldre än Inläggsålder att sparas om någon tittar på den dagligen. Betänk att robotar tittar på ditt forum varje dag, och då går igenom och indexerar alla inlägg som Robotar har behörighet till. Detta räknas i systemet som en visning, vill jag tro... (Kan ha fel, men då bjuder jag på det.)
Är Inläggsvisningsålder satt till 0 så ska bara värdet på Inläggsålder påverka.
Sedan är det fortfarande så att exakt när rensningen körs på ett dygn inte är satt till ett klockslag. Vet inte riktigt vad som styr, men det skulle teoretiskt sett kunna inträffa kl.00:30 igår och kl.23:30 idag och ändå kan man anse att systemet gjort de varje dag. Även om det i verkligen heten är 47 timmar mellan dessa tillfällen.
Hinner jag så ska jag kolla koden i detalj, och se vad som styr när och hur denna funktion kör.
/marcus
Skapa en kategori som bara du har access i, och så testar du. Försvinner inte en tråd som ingen annan kan posta i med de inställningar du visade där... då är det något fel som är trasigt.
/marcus