Ladda upp bilder i inlägget
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Ladda upp bilder i inlägget
Eftersom jag har ett moppe forum får inte bilderna vara för stora, eller för små,
Mvh Joakim
Re: Ladda upp bilder i inlägget
Var mycket restriktiv med att implementera moddar i BETA-stadie på ett skarpt forum. Personligen skulle jag invänta minst RC, och troligen "Gold", innan det hamnar på ett skarpt forum. Länk 1 ovan går till ett MOD-projekt som är kvar i BETA-stadiet.
Projektet på länk nummer 2 avråder jag ifrån. Det är till och med kvar i ALPHA-stadie. Så den ska du absolut inte installera på ett skarpt forum.
/marcus
Men du menar säkerligen bilder som länkas in från externa källor med IMG-taggen?
/Holger
Ingen support via PM!
Ja,Holger skrev:I phpBB3 kan du ställa in att bilderna (attachments) visas anpassade till forumets bredd. Om man sedan klickar på bilden så förstoras den.
Men du menar säkerligen bilder som länkas in från externa källor med IMG-taggen?
/Holger
om man tex laddar upp bilden på Image shack och sedan kopierar IMG koden till tex
[IMG]http://imageshack.minbild.jpg[IMG]
så blir bilden jätte stor,
hur menar du att man kan ställa in det?, och vart kan man
Men jag brukar försöka "tvinga" mina medlemmar att använda den inbyggda funktionen i phpBB3 som även medför fördelen att bilderna ligger på din egen server och inte hos dessa externa imageshack-/photohost-servrar som man aldrig vet när de går i konkurs och alla bilder är försvunna.
Med den interna uppladdningsfunktionen i phpBB3 kan du ställa in att bilderna ska visas anpassade till layoutens bredd.
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Samtidigt kan sådana tjänster vara portade i brandväggar, och därför få icke-portade forum att se mysko ut...tumba25 skrev:Hostingtjänsterna spar bandbredd och hårddiskutrymme åt den som har forumet eller liknande.
Som när vissa lägger upp skärmdumpar på hur deras problem ser ut, och så ser jag bara en "trasig-bild"-bild.
/marcus
PLUS att min webbläsare hänger sig varje gång.
Djävulskt irriterande när man måste starta om den och fixa alla tabbar igen.
Ingen support via PM!
Holger skrev:Nej, externa bilder som länkas in med IMG-taggen gäller denna inställning inte för.
Men jag brukar försöka "tvinga" mina medlemmar att använda den inbyggda funktionen i phpBB3 som även medför fördelen att bilderna ligger på din egen server och inte hos dessa externa imageshack-/photohost-servrar som man aldrig vet när de går i konkurs och alla bilder är försvunna.
Med den interna uppladdningsfunktionen i phpBB3 kan du ställa in att bilderna ska visas anpassade till layoutens bredd.
jo precis, vet massor med sidor som inte orkar hålla på längre, och då försvinner ju bilderna.
Men jag undrar om man kan göra som en upladdnings ruta med "bläddra" i forumet,alltså när folk skapar inlägg, går det?
1) 1GB kostar två läsk i månaden och 2GB kostar 3 läsk (går att översätta till bränsle också till mopeden)
2) Om forumet blir stort, då går det säkert få sponsorer.
3) Varför lägga ner tid på en sådan sak?, grafik och andra saker borde gå före för att locka användare.
....det var lite funderingar från mig
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/