Hejsan!
Jag undrar om det finns någon möjlighet att göra så en användare på forumet inte syns i medlemslistan ?
Dold användare
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Dold användare
lyckades fixa själv 
User Type får man ändra i databasen till 2
User Type får man ändra i databasen till 2
Jag har för mig att det påverkar flera saker än bara medlemslistan att sätta user_type till 2.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Bara av eget (kanske, men tvivelaktigt att det är av allmänt
) intresse:
Talar ni om tabellen users --> user_type
Det finns två värden färdigt insatta där i min user_type, Längd/Värden är som default satt till 2 på mitt testforum och Standard var 0
Då jag ändrade standarden till 2 så hände såvitt jag såg absolut ingenting i medlemslistan.
Talar ni om tabellen users --> user_type
Det finns två värden färdigt insatta där i min user_type, Längd/Värden är som default satt till 2 på mitt testforum och Standard var 0
Då jag ändrade standarden till 2 så hände såvitt jag såg absolut ingenting i medlemslistan.
Ja, tabellen phpbb_users och fältet user_type.
Saxat ur constants.php
Saxat ur constants.php
Kod: Markera allt
define('USER_NORMAL', 0);
define('USER_INACTIVE', 1);
define('USER_IGNORE', 2);
define('USER_FOUNDER', 3);
Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/