Moderatorer = Varna

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Swezz
Medlem
Medlem
Svar: 0

Moderatorer = Varna

Inlägg av Swezz »

Hejsan!

Jag skulle vilja veta om det går att göra så moderatorer kan varna använder utan att vara Global Moderator.
De moderatorerna ska kunna varna i den forums delen de har rättigheter i

Mvh
Swezz
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Moderatorer = Varna

Inlägg av Gustav »

Det går tyvärr inte... Om du läser på rättigheterna för Globala moderatorer så står det:
Kan utfärda varningar
Denna inställning tilldelas endast globalt. Den är inte kategoribaserad.

Så, nej, det finns ingen möjlighet utan ett mod. :(
Swezz
Medlem
Medlem

Inlägg av Swezz »

Satan va tråkigt. Någon av er som vet om det finns en sådan mod ?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Men funktionen "varna" är inte knuten till viewtopic.php utan till mcp.php... så jag förstår inte vad du vill uppnå.

Menar, en moderator som får för sig att varna i en postare i en kategori han/hon inte är moderator i... ja då går han/hon bara till medlemmens profil eller letar upp ett inlägg i en kategori han/hon har moderatorskap i... sedan är det bara att varna på.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Marcus, vad menar du? Jag har testat att ha en användare som moderator i ett forum, men detn kan inte varna i det forumet... Man kan tydligen endast varna användare om man är global moderator... Eller har jag missuppfattat allt? Btw, att varna-funktionen är knuten mcp.php och inte till wiewtopic.php är precis vad vi menar... Vi vill ha den till wiewtopic.php kan man säga :D
Skriv svar