Installera mod...

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Installera mod...

Inlägg av Gustav »

Hej!

Nu känner jag mig lite noobig, för jag vet inte hut man lägger till en mod i phpBB3 :oops: ... Någon vänlig själ som vill förklara?

Ha de gött!

//Alvedon
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Installera mod...

Inlägg av Peetra »

Du har ett riktigt forum nu, inget gratisdito? Det är olika för olika MOD, man hittar engelskspråkiga manualer under namnet install.xml i de flesta MOD. Man ska ladda ner dem och packa upp och nosa i filerna så brukar man hitta manualerna. :D

Ibland kan ju MODen vara enkel å man får instruktionerna bara direkt i ett inlägg nånstans (tex här på phpbb-se), typ FIND and REPLACE med kodsnuttar.

Petra.
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Peetra skrev:Du har ett riktigt forum nu, inget gratisdito? Det är olika för olika MOD, man hittar engelskspråkiga manualer under namnet install.xml i de flesta MOD. Man ska ladda ner dem och packa upp och nosa i filerna så brukar man hitta manualerna. :D

Ibland kan ju MODen vara enkel å man får instruktionerna bara direkt i ett inlägg nånstans (tex här på phpbb-se), typ FIND and REPLACE med kodsnuttar.

Petra.
Okej...Tack så mkt...
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Vad är detta? Kan man inte ändra inläggen här!? Aja... Håller på att föra över de berörda filerna nu... Lite jobbigt att pilla i filerna när man är nybörjare på detta... Vilket program tycker ni att man ska använda? Jag använder Dev-C++ och det fungerar...
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

För Windows är notepad++ bra.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Okej... Klantot alvedon invaderar! Fungerar inte... Nu kommer jag inte in på startsidan längre och jag tog bara en backup via adm-panelen... Bara att börja om!

Edit: Jahopp... Då visar det sig att i mappen till moddet fanns alla filer redigerade redan...Detta var inte särskillt enkelt... Men nu ska det ju fungera :lol:
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Tänk på att även ta backup på forumets filer och inte bara databasen när du installerar en MOD. Och nästa gång du ska installera en så bör du inte använda ev ändrade filer som följer med MODden. Dom kanske skriver över den du nyss installerade (om dom kräver ändringar i samma filer).

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar