Uppgraderingsproblem 3.0 RC4 till 3.0.1
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Uppgraderingsproblem 3.0 RC4 till 3.0.1
Jag försökte mig på att uppgrader min phpbb installation. Laddade först ned automatic update 3.0.0 till 3.0.1. Packade upp filerna och la upp hela installkatalogen på servern. Påbörjade uppgraderingen vilket gick bra tills att den skulle kontrollera language fil och uppgraderinen stannade upp genom att webläsaren blev blank. Jag kom då på att jag troligen borde ha uppgraderat language packet (sv) som jag använde innan uppgraderingen. Laddade ned den svenska versionen och prosilver och lade dem i rätt kataloger. Fortsatte sedan uppgraderingen igen. Samma problem igen. Jag döpte om installationsmappen och letade svar på mitt problem. Hittade inget och döpte om mappen igen och gick till system i adminpanelen, där står det att ej påbörjad uppgradering upptäckts. Startade uppdateringsprocessen och kom till kontrollera filer och så blev webläsaren blank igen.
Kan någon hjälpa mig med hur jag skall komma vidare?
Tack på förhand.
Re: Uppgraderingsproblem 3.0 RC4 till 3.0.1
http://downloads.sourceforge.net/phpbb/ ... p?download är en bra start.
Testversionerna Beta och RCx var i förstahand för dom som ville vara med och hitta buggar och under tiden till RC8 och till slut 3.0.0 så har det hänt en hel del. (mellan RC8 och 3.0.0 är det ingen skillnad i databstabellerna )
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Nu har jag laddat ned rätt paket till servern och försökte köra den genom uppdateringen men det går inte. Han hoppar förbi databasuppdateringarna och går direkt till kontrollera filer dvs där det inte fungerade sist.
Kan du hjälpa mig ytterligare?
I filen "database_update.php" finns det en hel massa saker som görs i databasen mellan 3.0.RC4 -> 3.0.1 (dock i steg förbi alla versioner där emellan, "from version XXX to the next").
Hur stor är skadan om ni installerar om?
/marcus
Finns det någon möjlighet att flytta över användarna och lösenorden från den gamla databasen innan jag installera om phpbb?
*Stil från RC1 till RC7 kommer inte att fungera tillfredsställande och evt inte fungera överhuvudtaget i version 3.0.1
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!