Aktivera visningsbild fungerar inte?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Aktivera visningsbild fungerar inte?
Jag ursäktar redan nu att jag ställer så många frågor.
Jag har ett litet problem med att aktivera visningsbilden. Inne på adminpanelen försöker jag aktivera det genom att kryssa för "ja" men då står det "Varning
Den angivna sökvägen “images/avatars/upload” går inte att skriva till". Mappen finns i den sökvägen, jag har kollat. Måste man aktivera något innan man kan göra det?
Tack, Bangen
Re: Aktivera visningsbild fungerar inte?
Ursäkta om jag är lite noobig av mig men hur ställer man in det till 777 då?alvedon skrev:Se till så att den är skrivbar. Oftast ställa det till 777...
Med FileZilla högerkickar jag på filen på webbhotellet som jag ska göra skrivbar, sen väljer jag File Attributes.
Men vilken fil är det jag ska göra skrivbar då?Peetra skrev:I ditt ftp-program.
Med FileZilla högerkickar jag på filen på webbhotellet som jag ska göra skrivbar, sen väljer jag File Attributes.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/