Konstigaste problemet ever...

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
xAnders
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Konstigaste problemet ever...

Inlägg av xAnders »

Det är mitt 5:e phpbb forum jag installerar och använder mig utav.
Jag tycker det är ett riktigt lätthanterligt forum med många möjligheter.
Dock nu första gången jag gick till version 3.# så har det börjat krångla för mig.

Jag kan till exempel INTE skapa en ny tråd, inte heller kan jag editera min redan befintliga tråd som jag kunda skapa innan.
Inte heller kan ni se min tråd som det gäller då man måste vara registrerad för att tydligen kunna kika på kategorier och trådar som finns, trots att jag redan ställt in allt för gäster i behörigheter.

Något måste jag gjort, för det gick att editera trådar innan, dessutom skapa sådana, vilket är syftet med ett forum.
Men som sagt, nu går det inte längre, och det vore en STOR hjälp om någon kunde hjälpa mig ur den här situationen.
För den nya Adminpanelen tycker jag är riktigt krånglig, börjar dock lära mig lite. Men kan inte lösa denna mystiska situation.

Exemplet som det gäller är:
http://www.amdesign.eu/projektvolvo/forum

KONTO:
Användarnamn: test
Lösenord: testing
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Konstigaste problemet ever...

Inlägg av Peetra »

Du har inga svenska knappar för varken prosilver eller subsilver2. Hämta svenska prosilverknappar från http://www.phpbb.com/languages/ och använd copy112:s knappar som du kan ladda ner via hans inlägg i kategorin phpBB3-översättning här på phpbb-se.

Peetra.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Lägg knapparna från phpBB i <forumroot> styles/prosilver/imageset/sv

och knapparna gjorda av copy112 i <forumroot> styles/subsilver2/imageset/sv

Prosilverknapparna i subsilvertemat blir till skumma dubbelknappar.

Peetra.
xAnders
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av xAnders »

Tack för hjälpen, citerade ditt inlägg men kom på mig själv att du förmodligen inte spanar på forumet :P

Men min fråga där var om det fanns ytterligare svenska bilder för andra styles?
Hittade nämligen som sagt bara för subsilver och för prosilver.

Men som sagt, går ju självklart att göra knappar själv, men finns det färdigt gör det ju ingenting då gratis är gott ;)
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Det finns svenska knappar för några stilar till.

eTech är en... minns inte länken nu.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

xAnders skrev:kom på mig själv att du förmodligen inte spanar på forumet :P
Ja-a serru, det avslöjar jag inte. ;)

Just för etech-stilen fick jag svenska knappar genom att vifta lite med färgerna på ColorizeIt! å bocka för Swedish [sv] language pack före jag laddade ner den. (Det gick inte å ladda ner om man inte ändrade nån färg, därav viftandet på färgkartan.) Man fick ju ta hela templatet, men det är nu inte så stor sak, värre att göra egna nya knappar. Colorizeit har man på adressen: http://beta.colorizeit.com/index.php Flera av deras stilar har svenska knappar, tom snabbsvarsknappar och annat "onödigt". ;) Den tjänsten har minsann blivit fin på nån månad bara. :D

Peetra.
Skriv svar