phpBB + CMS + galleri

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Polargirl
Medlem
Medlem
Svar: 0

phpBB + CMS + galleri

Inlägg av Polargirl »

Jag har phpBB som forumlösning på min webbsida. Nu funderar jag på att installera CMS, har sneglat lite på Joomla och Drupal. Jag skulle nämligen vilja koppla ihop dessa, och gärna även galleriet, kör 4images där.

Vill gärna ha lite tips om vilket CMS och galleri som är bäst/enklast att köra ihop med phpBB.

Det ultimata vore om besökarna kunde använda samma login på alla tre...

Before you criticize someone, walk a mile in his shoes.
That way, if he gets angry, he’ll be a mile away - and barefoot.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: phpBB + CMS + galleri

Inlägg av Kjell »

Jag passar till Kail eller marcus.... skrev bara för att du skulle veta att någon har läst.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Re: phpBB + CMS + galleri

Inlägg av Kail »

Du bör välja ett CMS på dess egna meriter. Om det står mellan Drupal och Joomla är valet givet och dess namn börjar på D! :) Drupal går också att integrera med phpBB2 och phpBB3.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Skriv svar