Installation av MODs
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Installation av MODs
Jag har problem att förstå hur jag ska göra med SQL-kommandona, särskilt när det står att man ska välja alla tabeller. Har kollat runt efter verktyg o stött på phpAdmin o nåt annat verktyg, men har även nåt slags query-verktyg på webhotellet. Hur gör man enklast backup på databasen? Göra backup på filerna är enklare, men om man ska köra ett query som ser ut som
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value, is_dynamic) VALUES ('enable_abquestion', '0', '0');
så måste man väl backa upp phpbb_config-tabellen? Eller? Jag kanske inte har förstått upplägget på forumet ordentligt?
Anledning: Gjorde din fråga till en egen tråd, då den gamla tråden var full av dumheter. ;-)
Re: Installation av MODs
Och det är, som du antyder, klokt att göra en backup på databasen innan man ändrar saker som har med tabellerna att göra.
Iofs. kan man se det som att det görs hela tiden, men t.ex. vid installation av en MOD kan det vara bra att kunna gå tillbaka till tidigare läge om det skulle strula till sig fullständigt.
/marcus
Re: Installation av MODs
Sen kom jag på att systemet hade en inställning för att göra en backup - vajert!
Tack för hjälpen! =)