Uppdatera till 2.0.10

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

wheelboy
Medlem
Medlem
Svar: 0

Uppdatera till 2.0.10

Inlägg av wheelboy »

Hejsan!

Kör version 2.0.8a nu och undrar om jag kan uppdatera till 2.0.10 direkt, eller måste jag i så fall uppdatera till 2.0.9 innan?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Nej, 2.0.9 och 2.0.10 påverkar enbart filer och inte databasens struktur så ladda helt enkelt upp de ändrade filerna och kör install/update_to_210.php.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Joakim
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Joakim »

Jag uppdaterade idag från 2.0.8 till 2.0.11 efter det berömda viruset. Problemet jag har att efter att jag manuellt ändrat filerna via code changes-packet så ska jag även då köra filen update_to_2011.php. Problemet är att när jag kört den så får jag bara en text som säger 'Hacking attempt'. Har uppdateringen fungerat eller kör jag fortfarande en gammal version ?!!?
Feel the Force !
windsurf.se
bico
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av bico »

Så vitt jag vet så gör sannolikt inte install/update_to_2011.php-filen särskilt mycket i detta specifika fall förutom att uppdatera versionsnumret i databasen till 2.0.11.

Jag skulle inte lita på att uppdateringen har fungerat som förväntat, åtminstone inte utan att ha kontrollerat att allt verkar ok.

Meddelandet "Hacking attempt" kommer inte från själva install/update_to_2011.php-filen, då denna fil inte innehåller någon sådan utskrift, utan från någon annan fil som denna fil i sin tur inkluderar, eller möjligen på något annat sätt refererar.
Joakim
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Joakim »

Hittade felet. Jag lade inte filen i installmappen utan bara i roten på forumet.....mer kan jag inte göra. Förhoppningsvis är forumet uppdaterat nu.
Feel the Force !
windsurf.se
bico
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av bico »

Fick du inget felmeddelande när du körde install/update_to_2011.php-filen och om det nu står Powered by phpBB 2.0.11 © 2001, 2002 phpBB Group längst ned på alla phpBB-sidor så är sannolikt allt frid och fröjd.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Förmodligen hände det eftersom du inte var inloggad som admin!
update_to_2011.php skall ligga i install-katalogen.
Thoul skrev:Once you have completed the code changes, create an install/ directory in your forum's root directory, and upload the update_to_2011.php file that comes in any phpBB 2.0.11 download to the install/ directory. Run update_to_2011.php by opening it via your web browser, just as you would a normal forum page. Afterward, delete the file and the install/ directory so that your forum is accessible again.
phpBB.de skrev:## From phpBB 2.0.10 to 2.0.11 there were no database changes, except the version number increment.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar