Bara gruppen tillgång till forumet

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
dream
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Bara gruppen tillgång till forumet

Inlägg av dream »

Jag harett fungerande forum, men jag har ne sak jag undrar: hur gör man så att endast medlemarna i en rupp har tillgång till ett forum och inga andra ska se det??
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: Bara gruppen tillgång till forumet

Inlägg av Peetra »

Forumen kallas kategorier i phpBB3. Det finns många olika vägar att mixtra med behörigheterna. (eller rättigheterna, beroende på vilken översättningsversion du har installerat) Jag föreslår

ACP --> behörigheter --> Kategoribaserade behörigheter --> Kategoribehörigheter --> Välj en kategori: (genom att måla den)
Klicka på [skicka]

Välj bort de grupper som inte ska ha tillgång till den kategori du valt i föregående ruta genom att markera dem i övre högra listan och klicka på [ta bort behörigheter]

I den undre högra listan har du de grupper som INTE har tillgång till kategorin, om den grupp du skapat för kategorin finns där, så måste du välja den ock klicka på [Lägg till behörigheter]

Peetra.
Skriv svar