Vad är moduler?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
bruse
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Vad är moduler?

Inlägg av bruse »

Det märks att jag uppgraderat till trean va? :D Tredje frågan nu... hehe...

Moduler, vad är det? Jag gissar att jag där kan bygga moduler för exempelvis för moderatorerna, så de får andra verktyg. Eller?

phpBB-manulen säger inte mycket http://www.phpbb.com/support/documentat ... em_modules
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: Vad är moduler?

Inlägg av Peetra »

Många MOD använder modulerna för enkel installering.

Mer vet jag egentligen inte, har varit försiktig med att mixtra idom, efter att tillgången till dom bara försvann på icke förklarbart sätt i ett forum. Men man kan åtminstone få egna flikar för varje funktion i ACP via dom. Det såg inte riktigt klokt ut med tjugo+ flikar, då jag satt och lekte här om dagen. :lol: Hoppas nån ur supportgruppen har lite utförligare information.

Peetra.
Skriv svar