Logga in från egen sida.

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Kwaa
Medlem
Medlem
Svar: 0

Logga in från egen sida.

Inlägg av Kwaa »

Hej, jag skulle vilja göra en sida som den här, det vill säga om du inte är inloggad.
Ska nog inte vara så svårt, ett kodstycke tror jag bara. Men eftersom att jag inte kan php/databaser så vill jag som sagt ha hjälp.

Så, snälla, help me.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Logga in från egen sida.

Inlägg av tumba25 »

Kod: Markera allt

if(!$user->data['is_registered'])
{
diverse kod
}
Alldeles efter session management i index.php, byt ut "diverse kod" mot det du vill ska hända.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Kwaa
Medlem
Medlem

Inlägg av Kwaa »

Och sen är det bara att döpa den till vad jag vill och lägga i samma katalog som index.php?
No less, no more?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Du kan byta ut "Diverse kod" om ett include('filnamn.php'); Ska allt göras från den andra filen måste du lägga till ett exit; också. Annars fortsätter den i index.php.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Skriv svar