Lång delay innan PM går iväg
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Lång delay innan PM går iväg
Nu har jag ibland väntat 30 minuter eller mer innan dessa skickas. Folk hinner logga ut.
Både under General & Posting finns delay uppsatta. Hittar inget mera som verkar ha med detta att göra.
Tips?
/Björn
IRC: irc.frenode.net /join #phpbb-se - Skype namn/ID: sm6gqw
Guldforum
Re: Lång delay innan PM går iväg
Ett PM annonseras omgående på sidan, (X nya meddelande) uppdateras.
Även den som råkar befinna sig i sin Inkorg och uppdaterar sin sida får omedelbart se ett nytt PM, direkt efter du klickat på Sänd och fått bekräftelsen att det gått iväg.
De enda parametrar som finns är:
- Maximal redigeringstid - Både PM och inlägg.
- Minsta tid mellan inlägg - Bara för inlägg.
/marcus
Endast phpBB3 portal och ett tema från Colorize. Borde inte påverka.
Redan från början hade jag detta problem med lång/skiftande delay.
Fortfarande har inte mina 3 sista PM gått iväg och det är ju några timmar sedan nu.
//Björn
Guldforum
/marcus
Gjorde nya experiment, ett PM går inte över innan mottagaren minst har öppnat inboxen. Detta lurades, får se ivägskickat PM som kvittens på att det är läst. Detta hade jag inte uppfattat tidigare
Så när jag vet att mottagaren har varit online drog jag förhastad slutsats, hoppas jag blir förlåten.
//Björn.
Guldforum
Förlåten... ja det kan vi väl ordna... få se... semlor till hela gänget så är vi förlåtande...
/marcus
Guldforum

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Guldforum
Vem vill stanna i tamburen, man måste se vardagsrummet, jag själv föredrar takvåningenBjörn skrev:Nä, vågar inte ta mig till baksidam, Skövde är ett gränsfall
Men björn det är inte svårare än att du lämnar kontokortnummret här i forumet så löser vi det själva
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Guldforum