Översättningspaket
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp
Översättningspaket
Ska inte 1.0.1 ligga på phpBB.com ?
Det blir lite fel när man ska ha support och det inte stämmer med det man skriver till den som vill ha hjälp, framföralt Rättigheter som numer heter Behörighet.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
- John Hjorth
- Extra aktiv medlem

- Kontakt:
Re: Översättningspaket
Hvis I ikke snart fjerner det, rapporterer jeg forholdet til http://www.phpbb.com .
Och för er som vill ta bort versionen själv så står den i languages/sv/common.php. Leta efter 'TRANSLATION_INFO'.
/J

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Vad jobbigt att det ändrats.Kjell skrev:Rättigheter som numer heter Behörighet.

Det är väl den man ska gå efter tills den ändrats? Kanske behörighet ändras tillbaks till rättigheter före nästa officiella på phpbb.com. *hoppas*Kjell skrev:Den officiella ligger på phpBB.com
-
virtuality
- Hedersmedlem

Nu är phpBB 3.0.1 på väg vilken dag som helst och då kommer en ny version igen av översättningen, så det verkar onödigt att uppdatera på phpbb.com tills dess, eftersom det brukar ta 24h+ att få den uppdaterad där ändå.
Versionsnumret skrivs endast ut för själva översättningen, jag har mycket svårt att se att en ondsint hackare tar reda på att just den svenska översättningen av phpBB 3.0.1 är just version 1.2.0 av den svenska översättningen (som den kommer att heta), och sedan skriver ett spindelhack som hittar alla dessa svenska sajter och hackar de...
Tror Sverige är ett lite för litet land.
Angående rättigheter=>behörigheter så var det Kails förslag, och jag tyckte också det var helt rätt, så jag genomförde det. Men allt kan ju diskuteras.
Utvecklingsforum för den svenska översättningen av phpBB3
Jag kommer iaf att fortsätta radera dina versionsnummer. Och jag tycker fortfarande att du också borde göra det. Så viktigt kan det inte vara för dig att ha dom. Ditt namn är ju redan där, du får inte mera cred för att du dessutom har versionsnummer.
/J

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
För versioninformationen är ändå något som är viktigt, om man hör att det finns en bugg i översättningen (för er som undrar, så förekommer det på gamla versioner av phpBB2) så är det bra att kunna kolla om det är den versionen man själv kör.
/marcus