Egen x.php i indexfilen?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Björn
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Egen x.php i indexfilen?

Inlägg av Björn »

Jag har behov av att detektera när någon ansluter, vill ha in en egen sak som skall startas automatiskt.
Tips om var jag skall lägga den? Skall bara öppnas och köras separat, förmodligen som en include.
Vill inte så här i början sabba resten som funkar så underbart.
/Björn.
WnXP, phpBB3 - (XAMPP) Apache/2.2.3 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8d mod_autoindex_color PHP/5.2.0
IRC: irc.frenode.net /join #phpbb-se - Skype namn/ID: sm6gqw
Guldforum
Användarens profilbild
Björn
Gammal medlem
Gammal medlem

Re: Egen x.php i indexfilen?

Inlägg av Björn »

Glömde få med hur jag skall få med användaren.
WnXP, phpBB3 - (XAMPP) Apache/2.2.3 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8d mod_autoindex_color PHP/5.2.0
Guldforum
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

detektera när någon ansluter
Hänger inte med på vad du menar.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Björn
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av Björn »

När någon tar upp index.php, eller helst efter inloggning, skall min egen rutin starta upp separat, typ egen html-sida i php. Detta för att kunna ge mig varningar, bland annat, om att viss användare dykt upp. Så ser jag, utan att vara inloggad, vem det är. Jag har flera anledningen men detta kanske förklarar lite.
Guldforum
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Så ser jag, utan att vara inloggad
Mycket kan man styra, men hur ska phpBB se att det är du som är gäst????
Om du är inloggad, ja då är det inga större problem.
Användarens profilbild
Björn
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av Björn »

Ja, du och de andra måste ha ett ordentligt varningssystem eftersom jag knappt hinner skicka mina frågor innan det ligger svar och väntar.

Om det är jag? Nja, det spelar ingen roll, bara jag blir uppmärksammad. Jag kör ju allt här hemma i separat serverdator så kommer jag bara underfund med varifrån i koden jag skall skicka get etc och helt med username, eller vad det nu kan vara det lagrats i. Inte hittat rätt i allt ännu, massor att komma underfund med.
Guldforum
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Det låter lite som att gå efter vatten på andra sidan ån, är du säker på att inte "Vilka är online" räcker?, där kan du se vad användaren gör också.

Edit: Glömde svara på det här :D
Ja, du och de andra måste ha ett ordentligt varningssystem eftersom jag knappt hinner skicka mina frågor innan det ligger svar och väntar.
Jo, det är så här att vällingklockan ringer när vi får ett inlägg och vi kastar oss på t-bordet :lol:
Nej, det är bara ett par datanördar som läser medans man gör annat.
Användarens profilbild
Björn
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av Björn »

Nja, då måste jag ha igång en webbläsare, kör Firefox med massor av moduler instoppade. Det gör att den tar lite mycket minne. Har problem med att min WinXP inte vill utnyttja 2Gb ytan håller sig runt 7-800Mb innan det börjar bli konstigheter. Speciellt nu när forumet är nytt vill jag ha max koll. Lägger jag det enbart på serverdatorn och har igång webbläsaren där missar jag ljudmöjligheten, avstängt/nerdraget där så jag inte störs på natten. Nå, jag får studera bättre, dålig på php men efter ett ½-år så... Tack så länge! Björn.
Guldforum
Skriv svar