Stänga forumet för nya poster?!

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kirill
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Stänga forumet för nya poster?!

Inlägg av Kirill »

Hejsan hejsan så här dagen för julafton :D

Jag är en snäll medlem som alltid kör en sökning på den fråga jag har, men då ingen uppkom så tänkte jag fråga!

Jag vill stänga forumet för nya poster men vill fortfarande att folk ska kunna logga in på forumet då vi ska byta till 3:an nu i dagarna...

Hur göra? Finns det en sån inställning eller? Eftersom 2:an är nu inaktuell för oss!

Sen en snabb fråga, användarbasen går den att få ut för sig eller inte? Vill ogärna slippa strulet med över 1000 registreringar utav medlemmar som vi har idag. Men går det inte så får det bli så dessvärre :lol:

Väl mött
Kirill Säkerhet och Admin på hundkoja.com
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Stänga forumet för nya poster?!

Inlägg av Kjell »

Kirill skrev:Jag vill stänga forumet för nya poster men vill fortfarande att folk ska kunna logga in på forumet då vi ska byta till 3:an nu i dagarna...
Hur göra? Finns det en sån inställning eller? Eftersom 2:an är nu inaktuell för oss!
Det jag kommer på är att ändra grupprättigheterna.
Men konverteringen tar inte så lång stund, så varför inte meddela att ni ska vara nere för uppgradering.
Sen en snabb fråga, användarbasen går den att få ut för sig eller inte? Vill ogärna slippa strulet med över 1000 registreringar utav medlemmar som vi har idag. Men går det inte så får det bli så dessvärre :lol:
Vad ska du med den till sedan? ´users´
Ta en eller två backuper på alla tabeller före det att ni ska starta konverteringen.

Tips: Lägg version 3 i en egen katalog, ni har <rot>/forum idag, så exempelvis <rot>/phpbb för version 3. då slipper ni fel vid konverteringar av avatarer, filer m.m. som ska konverteras från 2:an.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Kirill
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Kirill »

Tack för svaret och hjälpen Kjell!

Men det är så att 2:an är custombyggd, alltså flera sidor som innehåller kod som har strulat för oss vid install utav MODs osv osv. Just därför som jag vill köra en helt ren install utav 3:an så att vi slipper strul osv ;D

Jag får ta och titta på det där med rättigheterna lite senare idag :wink:

God Jul på er alla
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Tror inte det kommer att vara några problem om ni inte har byggt om tabellerna i databasen.
Version 3´s konvertering tar bara hand om dom tabeller och filer som den känner till, dvs. bara orginalinställningar från 2:an.
Konverteringen tar inte hänsyn till moddar i php och tpl filerna.
Med andra ord så får ni en ren 3:a utsendemässigt och kan bygga från den.

Bild
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar