phpBB_Gallery_0.1.2
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
phpBB_Gallery_0.1.2
Allmänt fel
Language file gallery_acp.php couldn't be opened.
Underrätta forumadministratören eller webbansvarig: leafylove@inkedforlife.se
Saken är den att det filen som den inte kan öppna den ligger på dess rätta plats. Fattar inget... Finns det en själ som vill hjälpa mig. Det är som så att mina användare skriker efter ett fotoalbum på forumet så dom kan slänga upp bilder... tacksam för svar..
Mvh: Daniel
då måste du kopiera filen från <forumrot>/language/en/ till <forumrot>/language/sv/
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jo jag kör svenska.. i installfilen stod det att man skulle lägga den filen i language/en/mods. vilket jag gjorde. så du menar jag jag ska lägga den i language/en/Kjell skrev:Du kör troligtvis svenska.
då måste du kopiera filen från <forumrot>/language/en/ till <forumrot>/language/en/
sedan en sak till. Galleriet funkar bara i prosilver nu. Är det svårt för t ex mig att fixa så att det funkar i acidtech?
Du kan översätta filen i ACP´n sedan.
Edit: Missade det här:
Lätt är det inte.... men går att göra.sedan en sak till. Galleriet funkar bara i prosilver nu. Är det svårt för t ex mig att fixa så att det funkar i acidtech?
hehe anade det... vill du hjälpa?Kjell skrev:Nej... lägg den i language/sv/mods då.
Du kan översätta filen i ACP´n sedan.
Edit: Missade det här:Lätt är det inte.... men går att göra.sedan en sak till. Galleriet funkar bara i prosilver nu. Är det svårt för t ex mig att fixa så att det funkar i acidtech?
Men du har subsilver2 i den som går att använda.
Prova med att kopiera filerna i phpBB_Gallery_0.1.2/phpbb_root/styles/subsilver2 till <forumrot>/styles/acidtech
acidtech är i grunden samma sak som subsilver2.
jag testade det men då står det:Kjell skrev:Jag tittade på den... om det nu är samma phpBB_Gallery_0.1.2
Men du har subsilver2 i den som går att använda.
Prova med att kopiera filerna i phpBB_Gallery_0.1.2/phpbb_root/styles/subsilver2 till <forumrot>/styles/acidtech
acidtech är i grunden samma sak som subsilver2.
Allmänt fel
Module not accessible
Underrätta forumadministratören eller webbansvarig: leafylove@inkedforlife.se
Du har bara en css fil i acidtech
<forumrot>/styles/acidtech/theme/stylesheet.css
Mmm jo det har jag.. men dom orden som jag ska hitta i prosilver din finns inte i Stylesheet.css i acidtech. ledsen men jag tror inte jag fattar. jag har fått in länken i acid temat till galleriet, men när man klickar på länken är det som det krabbar... snälla hjälp mig,,Kjell skrev:Man ska inte ta något för givet, men har du rättat dig efter installationsfilen, där det står om prosilver.... det måste också ändras så att det passar acidtech.
Du har bara en css fil i acidtech
<forumrot>/styles/acidtech/theme/stylesheet.css
Re: phpBB_Gallery_0.1.2
Någon som har denna modden som kan ta bort bilder från galleriet? man kan göra det i sitt personliga galleri men inte i det publika galleriet.....
Någon som vet hur man fixar det?
/marcus
men men får väll vänta på en bättre release =)
Tar du bara bort filen, via FTP, så kommer du att få upp i galleriet att du har X bilder... men flera av dem visas som "trasig bild".
Så nej, det är inte en lösning.
/marcus