flaggor.
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
flaggor.
Allmänt fel
SQL ERROR [ mysqli ]
Table 'inkedforlife_se.inkedforlifeflags' doesn't exist [1146]
SQL
SELECT * FROM inkedforlifeflags ORDER BY flag_country
BACKTRACE
FILE: includes/db/mysqli.php
LINE: 143
CALL: dbal->sql_error()
FILE: includes/ucp/ucp_profile.php
LINE: 423
CALL: dbal_mysqli->sql_query()
FILE: includes/functions_module.php
LINE: 463
CALL: ucp_profile->main()
FILE: ucp.php
LINE: 310
CALL: p_master->load_active()
vad ska jag göra..? nån som vill hjälpa?
Du har antingen använt fel prefix när du körde SQL-komandot som skapade tabellen eller så har du inte skapat tabellen.
/J

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Det underlättar om man vet vilken mod du pratar om.... det är ju några tusen att välja påleafylove skrev:hmmm okej... jag gjorde exakt som det stod i installfilen... vill jag minnas, men tydligen inte.... ingen som vet vad jag ska göra da?
Kommer inte in i trådarna heller..
Sedan så är flertalet av dessa beta och kan behöva handpåläggning.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Senast ändrad: 21 Jun 2007
Står så här på flera ställen eller liknande: When will you do a version compatible with RC7?
Kan bara tyda på att många har problem med den och RC7 och den har inte uppdaterats sedan RC4.
1. Ska jag stanna i phpBB version (RC).
2. Ska jag använda moddar som inte hänger med i utvecklingen.
3. Vem ska jag vända mig till när jag får problem i framtiden.
Vore jag dig, så skulle jag inte använda den modden och inrikta mig på att få forumet att fungera med framtida versioner... du behöver inte uppdatera just nu... men ha det i åtanke.
- John Hjorth
- Extra aktiv medlem

- Kontakt:
Her er jeg - for en gangs skyld - aldeles uenig med Kjell [!] i
... du behöver inte uppdatera just nu...
Jeg har set MODet virke ganske tilfredsstillende på RC7 eller RC6 på flere boards, men måske det er tweaket en smule disse steder for at virke.
- Helt konkret : Har du kørt SQL-forespørgslen i MODets installationsvejledning, jfr. indlægget fra Tumba?
Jag gjorde precis som det stod i install filen. Men nu har jag tagit bort moden och allt är bra... Och i installfilen stod det ingen om SQL. Varför funkar alldrig en mod när jag installera den, vore kul och veta vad man gör för fel så man vet det.John Hjorth skrev:Hejsa alle i emnet,
Her er jeg - for en gangs skyld - aldeles uenig med Kjell [!] i
... du behöver inte uppdatera just nu...
Jeg har set MODet virke ganske tilfredsstillende på RC7 eller RC6 på flere boards, men måske det er tweaket en smule disse steder for at virke.
- Helt konkret : Har du kørt SQL-forespørgslen i MODets installationsvejledning, jfr. indlægget fra Tumba?
/J

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
- John Hjorth
- Extra aktiv medlem

- Kontakt:
sammenholdt med :Och i installfilen stod det ingen om SQL.
Kod: Markera allt
SQL
Code:Select All
1. Copy install/cf_install.php to install/cf_install.php
2. Run install/cf_install.php file from your browser.
3. Then, delete this directory (install/) now!!!
harmonerer efter min opfattelse ganske godt med din fejlmedddelelse :
Kod: Markera allt
Table 'inkedforlife_se.inkedforlifeflags' doesn't exist [1146] Så som jag ser det är att uppdatera först sin RC och sedan leka med moddar
Den riskananlysen borde alla redan tagit när man startade upp en RC.
- John Hjorth
- Extra aktiv medlem

- Kontakt:
Ganske enig i alt bortset fra dette. Jeg er af den opfattelse, at opdatererer man ikke, så er det kun at spørgsmål om tid, inden man bliver hacket!.Om man sedan gör det idag eller om en vecka har ingen större betydelse om man har ett "litet" forum.
Jeg har ikke skrevet det pågældende indlæg på det danske support site for sjov.
"Do what ever you want" - men i samme sammenhæng vil jeg anføre i forhold til eventuelt hackede brugere i fremtiden hér :
Do what ever you want! - Just don't expect anyhing at all from me!
- Der er altså grænser for hvor ubegavet en internetadfærd der er tilladt for at have privilegiet af kunne modtage support.