Jag ska lägga upp ett forum och det lutar åt att jag väljer phpBB eftersom jag är mest van vid det (som användare alltså). Jag har tänkt ha ett antal underforum, och skulle vilja ha ett av dem helt på engelska -- dvs inte bara diskussionerna utan också knappar osv ska vara på engelska för att de som inte förstår svenska ska kunna delta. Resten av forumen vill jag ha helt på svenska. Går detta att göra med phpBB? Eller finns det någon liknande lösning för att engelsktalande ska kunna hitta rätt på forumet, även om inte ett av subforumen är helt på engelska?
Du får nog göra eller försöka få tag på en MOD för det.
Alternativet är att ha forumet på Engelska som standard och låta svenska medlemmar ställa om det i sin profil. Men då ändras det i hela forumet. Att ha en kategori på annat språk finns inte som standard.
Tack! Då får jag väl helt enkelt kalla ett forum för "In English" och uppmana icke-svensktalande att registrera sig för att kunna ändra språk till engelska i profilen...Trådar på engelska kan de ju läsa hur som helst.
(om jag inte råkar hitta en MOD förstås -- men det är inte första prioritet just nu, eftersom jag ändå räknar med att de flesta besökare kan svenska)