Återställning

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Användarens profilbild
vulcanrider
Medlem
Medlem
Svar: 0

Återställning

Inlägg av vulcanrider »

Så här ser det ut efter några sekunder när jag försöker göra backup av mitt forum. Citat:

"Error importing backup file

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '38', '900277a365', 'Självklart! Vi var nio festglada personer n

INSERT INTO phpbb_2privmsgs_text (privmsgs_text_id, privmsgs_bbcode_uid, privmsgs_text) VALUES('37', '900277a365', 'Självklart! Vi var nio festglada personer närvarande. Bilder finns inlagda av Benny i galleriet. Kör lugnt Bosse INSERT INTO phpbb_2privmsgs_text (privmsgs_text_id, privmsgs_bbcode_uid, privmsgs_text) VALUES('38', '900277a365', 'Självklart! Vi var nio festglada personer närvarande. Bilder finns inlagda av Benny i galleriet. Kör lugnt Bosse INSERT INTO phpbb_2privmsgs_text (privmsgs_text_id, privmsgs_bbcode_uid, privmsgs_text) VALUES('39', '91d26902ef', 'OK! Ska gå in och kolla på bilderna! Ha det! //Bjälkis')

Line : 980
File : admin_db_utilities.php"
Slut citat.
VAD in i allra .... är detta ? Jag har gjort och sparat backup enligt vad som framgår av "Backup av databas"

När jag gör återställning med den sparade backupfilen dyker denna ruta upp "Error importing backup file" osv enl ovan

Tacksam för svar
Göran
Grågossen
neonodia
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av neonodia »

Har haft samma problem.. Använder Surftown som min web provider.. Det jag gjorde för att göra det enklare var att ladda ner och installer a Mysqldumper i min webmapp.. Det är ett enkelt och väldigt bra Mysql backup/restore/ config program.. sen så löste sig det problemet
Användarens profilbild
vulcanrider
Medlem
Medlem

Tackar

Inlägg av vulcanrider »

Hej Tack för svar.

Jag är lite osäker om jag vill ladda upp ännu mera programkod att "modda" in och att sedan tvingas hålla koll på. Vi är förresten flera på sajten som skall kunna ta över och sköta forumet utan för mycket komplicerat "ingenjörsarbete" Finns det inget annat sätt att åstadkomma en enkel backup.

Jag har valt att göra "Fullständig backup"

Vad betyder de olika alternativen?
-Fullständig
-Enbart strukturen
-Endast data
-Övriga tabeller

Finns manual någonstans att hämta?

Göran
Grågossen
neonodia
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av neonodia »

Som sagt Mysql dumper är ett "enkelt" Program som ej behöver moddas in i ditt befintliga phpbb forum. Det ligger som ett eget program där du går in i den panelen via tex.. http://www.dindomän.se/mysqldumper. Men det låter som ditt problem är den backupen du tog. Vad är det för phpbb version du har.. vilka moddar har du installerade. För som det låter så har du en databas mod installerad när du kan välja att göra "hel, Struktur,mm" backup

För övrigt- här du kan ladda ner mysql dumper http://www.mysqldumper.de/board/
Användarens profilbild
vulcanrider
Medlem
Medlem

Inlägg av vulcanrider »

Tack för svar
Jag har den senaste version som fanns tillgänglig för nedladdning i mitten på okt 2006. phpBB2 Jag har inga moddar installerade. Jag har i ovrerall header dock plockat bort koden som styr "AdminCP" detta för att istället kunna använda CSS.

Jag har länkning till portalen phBB_fetch_all. Eljest inga ändringar eller modifikationer.

Forumet ligger på FS data Jag har också en kopia som ligger på min egen webplats gragossen på One.com. På bägge ställena får jag samma "Error importing backup file" osv enl som tidigare relaterat

Vulcanrider
Göran
Grågossen
Skriv svar