Behöver hjätp med insert_user_mod

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

morre95
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Behöver hjätp med insert_user_mod

Inlägg av morre95 »

Hej alla.
Jag försöker installera en mod som ska hjälpa mig med att lägga till användare i forumet med samma login som de väljer när dom reggar sig på hemsidan. Det här är modden. För att installera modden var man tvungen att ge ett värde till variabeln $phpbb_root_path, includera objectet $db och includera en fil på de sidor men vill använda modden på.

Och eftersom att jag även vill att när man loggar in utanför phpbb så ska man även bli inloggad på forumet. Så har jag includerat AJ QUICK´s lilla script. Här är det. Alltså jag använder mig av den här koden

Kod: Markera allt

define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = "./";
$site_root = 'sök/väg/till/min/lokala/sida';//site path
$phpbb_root = '/forum/'; //forums path 
$total_path = $site_root . $phpbb_root;
include($total_path . 'extension.inc'); 
include($total_path . 'common.php'); 
include($total_path . 'config.php'); 
include($total_path . 'includes/db.php');
Men när jag försöker lägga till en användare från hemsidan så får jag upp ett felmeddelande om att den inte hittar funktionen phpbb_clean_username(). När jag testade att komentera bort den där den kallar på funktionen så komm det här upp. Fatal error: Call to a member function sql_query() on a non-object in blabla . Och så står det Hacking attempt två gonger efter varandra där jag använder scripten. Så jag undrar om det är någon som förstod vad jag vill ha hjälp med och kan hjälpa mig?