Jag har lite problem med uppladdning av avatarer på mitt forum. Kör version 2.0.21 och Windows 2003 Server.
Till en början kunde man inte ladda upp avatarer, så jag sökte hjälp på phpbb.com och hittade lösningen, trodde jag. Ändrade rättigheterna på mappen /images/avatars men det hjälpte inte. Sen sökte jag vidare och tillslut hittade jag följande lösning:
Denna "guide" har jag följt till punkt och pricka, men det fungerar ändå inte. Får hela tiden samma felmeddelande:Användaren som ska ha full åtkomst till mappen heter IUSR_DATORNAMN. Den användaren finns med på alla IIS-servrar och bestämmer vilken åtkomst besökarna till din hemsida skall ha. IUSR_DATORNAMN är användaren som används när IIS läser filer på din hårddisk för att presentera informationen för användarna.
Högerklicka på mappen i fråga. Välj egenskaper och Säkerhet eller vad det står. Lägg till IUSR_DITTDATORNAMN i listan genom att söka på de användarna som finns på datorn. Ge fullständiga rättigheter.
Är det någon som har en lösning på problemet?Unable to upload file
DEBUG MODE
Line : 253
File : usercp_avatar.php
Jag har laddat upp min fil "usercp_avatar.php" på en server där den alltid är tillgänglig, så ni kan ju kika på den om ni hittar något fel där också.
Färgad kod
Filen (högerklicka -> spara som..)
Mvh