CrackerTracker Pro - problem med login.php - LÖST
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
CrackerTracker Pro - problem med login.php - LÖST
Har inträffat ett problem med CrackerTracker installerat som verkar vara någon sorts bug i login.php men vet inte säkert.
Problemet är att ett av mina användarnamn (admin level) inte kan logga in på forumet längre. Login-sidan frågar efter verifikationskoden (confirm_image) men trots att jag skriver korrekt användarnamn, korrekt lösenord och korrekt kod, så loggas jag inte in utan istället så kommer samma login sida upp igen och med ny verifikationskod, som om jag hade felat med namn, lösenord eller kod.
Problemet (den eventuella buggen i CrackerTracker) inträffade efter följande: Jag (admin level) klickade länken "Skicka nytt lösenord", fick nytt lösenord med email och jag klickade aktiveringslänken. Så långt gick allt bra. Men vid login på forumet så verkar CrackerTracker inte acceptera det nya lösenordet eller något annat. Konstigt! Verkar vara en bug typ att användare med Admin level inte kan ändra lösenord genom funktionen "skicka nytt lösenord" för dår blir det fel.
Har testat att som vanlig användare (user level) begära nytt lösenord per email, och då funkade det att logga in. Men som admin (admin level) gick det inte. Felet verkar vara login.php. För det går att logga in när CrakerTracker MOD koden inte finns med i login.php.
Hoppas Holger eller nån kan kolla upp detta. Tack!!!
PS. jag är ny på det här forumet men har läst en del inlägg och förstått att Holger är den med mycket php kod kunskap..
tack för elogen och kanon att du fixade det själv!
Jag är inte den som har mest PHP-kunskaper här, men när det gäller phpBB har jag varit med från början och vet var jag ska leta eller fråga efter svar.
Rörande .htaccess
Det räcker att du skyddar phpBB_root/admin/-mappen.
Du kör 2.0.18?
Uppdatera till 2.0.20 så snabbt som möjligt!
Ingen support via PM!
ja, php kan vara lite lurigt ibland men man lär sig av småmisstagen..
Förresten, jag är irriterad över den fula confirm_img bilden i crackertracker, skulle hellre vilja ha en mindre snyggare som inte tar så mycket plats.. typ den som "contactform MODden" använder
crackertracker sägs skydda mot "BruceForce Attacks" på login sidan.. vad sjutton är det? och hur viktigt är det att ha crackertracker funktionen på login sidan? jag funderar på att skippa den fula visuella kod verifikationen som dyker upp om man skriver fel lösenord vid första försöket...