Se vem som har rättigheter till ett dolt forum

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Joakim
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Se vem som har rättigheter till ett dolt forum

Inlägg av Joakim »

Jag, som säkert många andra har ett moderatorforum som är dolt. Finns det någonstans jag kan se vem som har rättigheter till just detta specifika forum eller måste jag gå igenom varje medlem var för sig ?
Feel the Force !
windsurf.se
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support
Svar: 0

Inlägg av PazZze »

Du måste gå igenom alla medlemmar... eller kolla i databasen någonstans (återkommer om jag hittar vart)

Till nästa gång, skapa en grupp som har rättighet till forumet, det är nog det enklaste man kan göra

EDIT:
Det du kan göra, som är en aningen komplicerat är att ställa följande fråga i phpmyadmin:

Kod: Markera allt

SELECT group_id FROM `phpbb_auth_access` WHERE forum_id=X
där X är det forum id som du vill ha ut information om.
Sedan är det dax att gå in och kolla vilka medlemmar som motsvarar det grupp id som du hittade. Det gör du i phpbb_user_group bara att hitta de siffror du söker i group_id och ta värdet på samma rad ur user_id.
Sen är det bara att ta reda på vad alla användare heter som motsvarar ditt user_id

Komplicerat men det borde fungera.

EDIT 2:
Skriver om det till en php fil, borde bli enklast så :) den kommer senare (imorgon)
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Skriv svar