php versioner

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

Tesse
Medlem
Medlem
Svar: 0

php versioner

Inlägg av Tesse »

Kanske en dum fråga men jag är helt ny på det här och ska starta en hemsida och har laddat ner allt jag vill ha med på min sida,men har upptäckt att vissa moduler stödjer bara vissa verioner av php :roll: ........och när jag läst igenom nästan alla forum här :lol: ...så ska man uppdatera hit och dit och det ena och det andra ....... då undrar jag, kan man inte bara ladda ner den senaste versionen :?: :?: Har inte hittat nått sånt "paket" eller är det jag som blivit snurrig ?:oops:
Eller är det så att det bara är vissa funktioner som skalll uppgraderas innan man lägger in en viss modul:?:
Snälla hjälp mig
Tesse was here!
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Har ditt webbhotell PHP4 eller PHP5 ska det funka fint.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Tesse
Medlem
Medlem

Inlägg av Tesse »

php4,men vad innebär det menar du? :oops:
Tesse was here!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

men har upptäckt att vissa moduler stödjer bara vissa verioner av php
Nejnej, du menar säkert att moddar (moduler) stöder olika versioner av phpBB (php).

Är jag på rätt väg?

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Tesse
Medlem
Medlem

Inlägg av Tesse »

japp..det är nog det jag menar :lol: ...men nu tänkte jag byta forum och går in på forumet :arrow: använda php och fliken instalation för Nybörjare då jag antar att jag kommer att ha en del frågor :wink:
Tesse was here!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Stoppstoppstopp ... använd rätt beteckningar, annars blir det MYCKET svårt för oss att stödja dig!

Forumet heter phpBB.
php är en "helt annan" sak!

Funktionsförändringar kallas moddar.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Tesse
Medlem
Medlem

Inlägg av Tesse »

Hejsan! :D Nu är jag här igen och ville återgå till min fråga.Jag har installerat phpbb 2.0.15 och det verkar fungera som det ska.

Men min fråga är om jag nu vill installera de "extra finesserna" som finns i form av mods/hacks så undrar jag om det går,då det står att det stödjer olika versioner av phpbb,eller behöver man inte bry sig om det?

mitt domän stödjer php4
Tesse was here!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

php-versionen behöver du inte bry dig om.
phpBB-versionen kan ha betydelse.
Många moddar och hacks som skrivits för äldre phpBB-versioner fungerar dock även för de nyare.
Det är egentligen bara att testa. Eller fråga autorn.

Glöm aldrig att göra en BACKUP av PHP/TPL-filerna och DATABASEN innan du installerar moddar och hacks!

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar