Prosilver CSS Left Frame Layout

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

Att forumet har den bredden avslöjar att ni inte använder CSS filerna som ligger i rar filen.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
ledsen
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2009-01-04 09:12
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av ledsen »

common.css och frame.css samt stylesheet.css har jag lagt i ...styles\prosilver\theme. Ska dom ligga någon annanstans?

Mvh
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

Töm <forumrot>/cache via FTP (eller Shellaccess), tänk då på att du inte ska ta bort filerna: .htaccess och index.htm
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av .:ADDE:. »

jag gjorde som du sade.
bara för det så försvann min meny och din exempel fanns kvar.
men den ligger ovanför loggan.
och jag har kollat och som ledsen sa så ligger CSS.-filerna på samma ställe.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

mm, det står så här i din common.css

Kod: Markera allt

#wrap {
	padding: 0 30px;
	min-width: 650px;
	width: 824px;
}
Eftersom din bredd flyter, så kolla in om du inte har annat i databasen under ACP -> STILAR -> Teman, Välj redigera, ser det inte ut så som jag visar ovanför välj då uppdatera temat.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av .:ADDE:. »

här blev det förrvirrat...

1. hur fick du tag på min common.css? sökte adde.myhood.se/forum...?

2. kan man redigera så via notepad++ (med UTF-8 utan bom)?

3. ska jag söka eller lägga till, isåffall vart?
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

Du ska läsa och göra det jag skrev först!
Det står rätt i common.css
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av .:ADDE:. »

såhär såg det ut:

Kod: Markera allt

#wrap {
	padding: 0 20px;
	min-width: 650px;
}
och nu skrev jag till exemplet ovan. (rensade catchen)
nope. texten envisas att vara ovanför loggan.
(däremot så kom länken "mods database" upp längst ner i indexsidan, precis som jag ville så. :D )
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

Jag sa inte att du skulle editera och spara, du skulle titta och om det inte var samma så skulle du VADÅ......
ser det inte ut så som jag visar ovanför välj då uppdatera temat.
Du har då inte frame.css i databsen, som ett exempel, så det uppskattas att göra det som står skrivet :mrgreen:
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
ledsen
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2009-01-04 09:12
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av ledsen »

Kjell skrev:Töm <forumrot>/cache via FTP (eller Shellaccess), tänk då på att du inte ska ta bort filerna: .htaccess och index.htm
Jag har nu gjort det men det blir ingen skillnad. :cry:
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Holger »

charmander skrev:här blev det förrvirrat...

1. hur fick du tag på min common.css? sökte adde.myhood.se/forum...?
Det är bara att knappa in adressen:
http://adde.myhood.se/forum/styles/pros ... common.css
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av .:ADDE:. »

Jag tänkte väl det... jordgloben leder oss till just adde.myhood.se
Kjell skrev:Jag sa inte att du skulle editera och spara, du skulle titta och om det inte var samma så skulle du VADÅ......
ser det inte ut så som jag visar ovanför välj då uppdatera temat.
Du har då inte frame.css i databsen, som ett exempel, så det uppskattas att göra det som står skrivet :mrgreen:
okej, ska man göra så det blir så, jag får väl ladda upp allt igen då.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

Ja, det kan vara en lösning :D

Det är ingen färdig lösning och det står också i första inlägget... men kan bli.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
ledsen
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2009-01-04 09:12
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av ledsen »

ledsen skrev:
Kjell skrev:Töm <forumrot>/cache via FTP (eller Shellaccess), tänk då på att du inte ska ta bort filerna: .htaccess och index.htm
Jag har nu gjort det men det blir ingen skillnad. :cry:
Finns det någon som fått det att fungera så att textfältet ej hamnar överst utan på höger sida eller vänster sida?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0

Re: Prosilver CSS Left Frame Layout

Inlägg av Kjell »

/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster