Prosilver CSS Left Frame Layout
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Att forumet har den bredden avslöjar att ni inte använder CSS filerna som ligger i rar filen.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
common.css och frame.css samt stylesheet.css har jag lagt i ...styles\prosilver\theme. Ska dom ligga någon annanstans?
Mvh
Mvh
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Töm <forumrot>/cache via FTP (eller Shellaccess), tänk då på att du inte ska ta bort filerna: .htaccess och index.htm
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
jag gjorde som du sade.
bara för det så försvann min meny och din exempel fanns kvar.
men den ligger ovanför loggan.
och jag har kollat och som ledsen sa så ligger CSS.-filerna på samma ställe.
bara för det så försvann min meny och din exempel fanns kvar.
men den ligger ovanför loggan.
och jag har kollat och som ledsen sa så ligger CSS.-filerna på samma ställe.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
mm, det står så här i din common.css
Eftersom din bredd flyter, så kolla in om du inte har annat i databasen under ACP -> STILAR -> Teman, Välj redigera, ser det inte ut så som jag visar ovanför välj då uppdatera temat.
Kod: Markera allt
#wrap {
padding: 0 30px;
min-width: 650px;
width: 824px;
}
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
här blev det förrvirrat...
1. hur fick du tag på min common.css? sökte adde.myhood.se/forum...?
2. kan man redigera så via notepad++ (med UTF-8 utan bom)?
3. ska jag söka eller lägga till, isåffall vart?
1. hur fick du tag på min common.css? sökte adde.myhood.se/forum...?
2. kan man redigera så via notepad++ (med UTF-8 utan bom)?
3. ska jag söka eller lägga till, isåffall vart?
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Du ska läsa och göra det jag skrev först!
Det står rätt i common.css
Det står rätt i common.css
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
såhär såg det ut:
och nu skrev jag till exemplet ovan. (rensade catchen)
nope. texten envisas att vara ovanför loggan.
(däremot så kom länken "mods database" upp längst ner i indexsidan, precis som jag ville så.
)
Kod: Markera allt
#wrap {
padding: 0 20px;
min-width: 650px;
}nope. texten envisas att vara ovanför loggan.
(däremot så kom länken "mods database" upp längst ner i indexsidan, precis som jag ville så.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Jag sa inte att du skulle editera och spara, du skulle titta och om det inte var samma så skulle du VADÅ......

Du har då inte frame.css i databsen, som ett exempel, så det uppskattas att göra det som står skrivetser det inte ut så som jag visar ovanför välj då uppdatera temat.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Jag har nu gjort det men det blir ingen skillnad.Kjell skrev:Töm <forumrot>/cache via FTP (eller Shellaccess), tänk då på att du inte ska ta bort filerna: .htaccess och index.htm
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Det är bara att knappa in adressen:charmander skrev:här blev det förrvirrat...
1. hur fick du tag på min common.css? sökte adde.myhood.se/forum...?
http://adde.myhood.se/forum/styles/pros ... common.css
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Jag tänkte väl det... jordgloben leder oss till just adde.myhood.se
okej, ska man göra så det blir så, jag får väl ladda upp allt igen då.Kjell skrev:Jag sa inte att du skulle editera och spara, du skulle titta och om det inte var samma så skulle du VADÅ......Du har då inte frame.css i databsen, som ett exempel, så det uppskattas att göra det som står skrivetser det inte ut så som jag visar ovanför välj då uppdatera temat.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Ja, det kan vara en lösning
Det är ingen färdig lösning och det står också i första inlägget... men kan bli.
Det är ingen färdig lösning och det står också i första inlägget... men kan bli.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Finns det någon som fått det att fungera så att textfältet ej hamnar överst utan på höger sida eller vänster sida?ledsen skrev:Jag har nu gjort det men det blir ingen skillnad.Kjell skrev:Töm <forumrot>/cache via FTP (eller Shellaccess), tänk då på att du inte ska ta bort filerna: .htaccess och index.htm
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Här har du ett exempel : http://www.thailandsforum.se/forum/index.php
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster




