Jag är hemskt ledsen, men vad kan jag göra?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

SupraEnd
Medlem
Medlem
Svar: 0

Jag är hemskt ledsen, men vad kan jag göra?

Inlägg av SupraEnd »

Hej alla.

Jag har försökt att få ordning på en databas som jag och 5 andra har ihop. Har postat lite frågor här och fått bra svar från er allihopa, tackar och bockar för det. Men jag är väl lite för kocko i kolan för att förstå alltihopa.

Nu till ett par frågor hur jag kan göra eller inte göra.

Har haft/har ett forum på en server, WIn2003 med IIS 6. Forumet slutade fungera när jag bytte root lösenordet och sen har jag inte fått igång det igen.
* Okej tänkte jag och söker då info om hur man ställer tillbaka en backup i phpbb, försöker leta info och får även svar här hur man skall gå tillväga. Finns en del tutorials hur man gör.

*Okej, jag sätter upp en ny WIn XP och kör WAMPserver för att testa om min gamla server e fucked up för att få en ny fräsch dator att få upp forumet igen.

*Använde MYSQL Administrator 1.1 på gamla servern (Win2003) och gjorde en backup där och återställde den i WinXP datorn med samma verktyg och flyttade över hela phpbb2 mappen (den heter phpbb2 för jag har plus 1.5) till WinXP datorn. Nu kanske inte ens det sättet fungerar att återställa db'n med MYSQL Admin och sedan flytta över hela phpbb mappen till den nya datorn och i någon fil ordna sökvägen för att få igång allt igen!?

* Har även testat att installera en vanlig PHP 4.0.4, Apache och MYSQL 4.1 på WInXP maskinen precis som det låg på servern förutom att den körde IIS 6,

Nu till min andra fråga.

Om jag inte får upp mitt gamla forum igen så undrar jag om man kan flytta över användarna, deras poster och alla trådar i ett nytt forum (2.0.10 eller 2.0.17). Jag behöver inte alla bilder, layoten, plus 1.5 eller mods eller smileys eller annat blaha blaha, utan bara 6 användare, alla trådar och respektive användares poster.

Går det? Eller är allt sånt i databasen ihopsvettsat med andra tabeller så att det aldrig går?

Annars är jag villig att betala en slant (någon hundralapp eller flera) om någon här skulle kunna återställa databasen så man kan få tillbaka den. Som sagt så har jag databasen i en phpbb backup, och i en MYSQL Administrator backup-fil, den från phpforumbackupen är 5,6mb och den från Adminstratorprogrammet är 1,5, men det programmet kanske kan packa filen bättre!?

Tack för att ni läste igenom allt.

Mvh Fredrik, trött och uppgiven.
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

kommer du fortfarande åt databasen så ska det inte vara några problem... bara att markera databasen och välja exprotera.

har du provat att ändra lösenordet i config.php? annars så gör det!

//Joel M

(jag försvinner tom. ons, så ngn annan får fortsätta svarandet)
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
SupraEnd
Medlem
Medlem

Inlägg av SupraEnd »

Ändrat lösenord i config.php har jag gjort. Fungerade inte.
Vad menar du med exportera, i MYSQL Admin?
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

ja, om det är det är det program som du använder för att hantera databaser
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Skriv svar