Öppna profil i nytt fönster ?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Öppna profil i nytt fönster ?
windsurf.se
windsurf.se
Öppna includes/page_header.php
Hitta
Kod: Markera allt
$user_online_link = '<a href="' . append_sid("profile.$phpEx?mode=viewprofile&" . POST_USERS_URL . "=" . $row['user_id']) . '"' . $style_color .'>' . $row['username'] . '</a>';Kod: Markera allt
$user_online_link = '<a href="' . append_sid("profile.$phpEx?mode=viewprofile&" . POST_USERS_URL . "=" . $row['user_id']) . '"' . $style_color .' target="_new">' . $row['username'] . '</a>';Kod: Markera allt
$user_online_link = '<a href="' . append_sid("profile.$phpEx?mode=viewprofile&" . POST_USERS_URL . "=" . $row['user_id']) . '"' . $style_color .'><i>' . $row['username'] . '</i></a>';Kod: Markera allt
$user_online_link = '<a href="' . append_sid("profile.$phpEx?mode=viewprofile&" . POST_USERS_URL . "=" . $row['user_id']) . '"' . $style_color .' target="_new"><i>' . $row['username'] . '</i></a>';Om det funkar så kollar jag efter fler ställen.
Ingen support via PM!
windsurf.se
Det funkade inte i Who-is-online-fältet? Konstigt!
Ok, då fortsätter vi:
öppna viewonline.php
Sök
Kod: Markera allt
'U_USER_PROFILE' => append_sid("profile.$phpEx?mode=viewprofile&" . POST_USERS_URL . '=' . $user_id),Kod: Markera allt
'U_USER_PROFILE' => append_sid("profile.$phpEx?mode=viewprofile&" . POST_USERS_URL . '=' . $user_id . ' "target="_new"),Ingen support via PM!
om jag inte är dum så används inte target="_new" för det finns inte definerat i DTD
om man kollar på w3schools.com (som bygger sina "kurser" efter W3C standard) så stor detta under target:
(S=Strict, T=Transitional, and F=Frameset.)
target
_blank
_parent
_self
_top
Where to open the target URL.
* _blank - the target URL will open in a new window
* _self - the target URL will open in the same frame as it was clicked
* _parent - the target URL will open in the parent frameset
* _top - the target URL will open in the full body of the window
TF
*slut*
http://www.w3schools.com/tags/tag_a.asp (hela sidan om taggen "a")
så alltså så ska du ändra på varje ställe du ser target="_new" i holgers texter till target="_blank"
Jag ska fortfarande ha kvar den första ändringen ?!?Holger skrev:Gör det någon skillnad i Who is online?
I så fall hjälpte detta tyvärr inte....
windsurf.se