att uppgradera phpbb??
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
att uppgradera phpbb??
kanske är det helt solklart för många av er men, jag som har lyckats med att installera och underhålla mitt forum och som fungerar helt utan några problem kommer här att ställa kanske en simpel fråga;
när en ny version av phpbb släpps, tankar ni ner, packar upp och skickar över de nya filerna eller måste man gå tillväga med uppdatering som när man installerar programmet första gången?
när en ny version av phpbb släpps, tankar ni ner, packar upp och skickar över de nya filerna eller måste man gå tillväga med uppdatering som när man installerar programmet första gången?
Marie W
S*GIGGLE'S
Devon Rex
S*GIGGLE'S
Devon Rex
Det beror på.
Har du moddar installerade så måste du normalt sett uppdatera manuellt.
Det finns bra manualer för manuell uppdatering här:
http://www.phpbbhacks.com/forums/viewforum.php?f=34
Om du ej har moddar installerade behöver du endast ladda hem changed-files-paketet och ersätta filerna på servern och eventuellt köra en uppdatering av databas-fälten.
Hälsningar
Holger
Har du moddar installerade så måste du normalt sett uppdatera manuellt.
Det finns bra manualer för manuell uppdatering här:
http://www.phpbbhacks.com/forums/viewforum.php?f=34
Om du ej har moddar installerade behöver du endast ladda hem changed-files-paketet och ersätta filerna på servern och eventuellt köra en uppdatering av databas-fälten.
Hälsningar
Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
en liten fråga till.
jag har en mod installerad, en som visar rubriken av senaste inlägget visat som nedan:
"Her er min lille devon j...
22 Feb 2005 10:58 am
Blairwitch"
om jag lägger över enbart change filerna och efter skickar över den mod jag har, kan jag rasera hela forumet tro??
jag har en mod installerad, en som visar rubriken av senaste inlägget visat som nedan:
"Her er min lille devon j...
22 Feb 2005 10:58 am
Blairwitch"
om jag lägger över enbart change filerna och efter skickar över den mod jag har, kan jag rasera hela forumet tro??
Marie W
S*GIGGLE'S
Devon Rex
S*GIGGLE'S
Devon Rex
-
virtuality
- Hedersmedlem

Säkerhetsgrej att versionen inte längre listas, men om du går in i administrationspanelen så står versionsnumret längst ner, ser du?
Jonathan Virtuality Gulbrandsen - phpBB Sverige Moderator & Översättare
Utvecklingsforum för den svenska översättningen av phpBB3
-
virtuality
- Hedersmedlem

Fast du har inte kört install/upgrade_to_latest.php. 
Jonathan Virtuality Gulbrandsen - phpBB Sverige Moderator & Översättare
Jag blir alldeles ferflex
OK, de var ett par mappar med och jag zippade bara upp de filer till senaste uppgraderingen. Skall jag skicka över alla filerna till FTP:n och installera om på samma sätt som när man installerade första gången? jag är livrädd att allt skall sluta fungera
OK, de var ett par mappar med och jag zippade bara upp de filer till senaste uppgraderingen. Skall jag skicka över alla filerna till FTP:n och installera om på samma sätt som när man installerade första gången? jag är livrädd att allt skall sluta fungera
Marie W
S*GIGGLE'S
Devon Rex
S*GIGGLE'S
Devon Rex