Att underhålla ett forum

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
PerJ
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Att underhålla ett forum

Inlägg av PerJ »

Jag tittade lite på senast registrerade användaren och sedan fick jag ett infall att titta i medlemslistan, sorterat efter antal inlägg.

Jag tittade på de som:
  • Har 0 inlägg
  • Har www-adress men ingen mailadress
  • Inte kom från någonstans
Häpnadsväckande !!!
Så mycket porrsidor m.m. de har som www-adresser.

Det skulle vara kul och veta hur stor andel av alla användare i detta forum som uppfyller kriterierna ovan.

:?: Rensar ni i medlemslistan här på phpBB-se någon gång emellanåt?

:?: Hur registrerar sig alla de här användarna?

Det är skönt att ha en begränsad användarkrets där jag mer eller mindre känner alla. :D
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Inlägg av elis »

Boven är PageRank. Grundtanken är att webbplatser rankas i sökmotorena efter hur många länkar de har som pekar på dem. Därför är många ute efter gratis länkning (sök på Google om du vill veta mer).

Jag har därför blockerat profiler och medlemslista och tagit bort länken till hemsidan i inläggen för de som inte är inloggade (det är så sökmotorerna ser forumet). Därmed kan de inte tjäna något på att registera sig på mitt forum, men det hindrar dem inte i alla fall.

Jag raderar alla som jag bedömer bara är ute efter en länk (nästan alltid porr) och efter ett tag spärrade jag ett ip och så försvann problemet tills vidare. Jag är dock helt säker på att det kommer tillbaka.

Min bedömning är att du inte har något att vinna på att de får hållas. Radera allt och misstänker du att de använder skript för att registrera sig så slå på visuell registreringsbekräftelse.
Senast redigerad av elis den 2005-02-11 17:59, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

elis skrev:Jag är dock helt säker på att det kommer tillbaka.
Det kan bekräftas!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar