Laggande scroll
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Laggande scroll
Tjenare.
Har satt ihop ett litet forum. Användarna klagar på att det laggar när dem scrollar i trådarna? Verkar mest vara Chrome och IE som detta händer i.
Någon som stött på detta fenomen tidigare?
Simon: Jag skulle gärna vilja att du kanske surfar till siten och ser hur det fungerar för dig. Men jag outar inte gärna forumet öppet. Kan du ta emot en länk via PM?
Dock för jag gärna vidare diskussion här så att andra blir hjälpta om de upplever samma problem..
Mvh
Har satt ihop ett litet forum. Användarna klagar på att det laggar när dem scrollar i trådarna? Verkar mest vara Chrome och IE som detta händer i.
Någon som stött på detta fenomen tidigare?
Simon: Jag skulle gärna vilja att du kanske surfar till siten och ser hur det fungerar för dig. Men jag outar inte gärna forumet öppet. Kan du ta emot en länk via PM?
Dock för jag gärna vidare diskussion här så att andra blir hjälpta om de upplever samma problem..
Mvh
Re: Laggande scroll
Hej!
Detta är ingenting som phpBB orsakar.
Det är troligtvis en inställning på användarens dator.
Det finns inställningar för mus där man justerar hur man scrollar.
Vissa browsers har även denna inställning.
Du kan inte själv upprepa problemet i någon browser?
- Sinom
Detta är ingenting som phpBB orsakar.
Det är troligtvis en inställning på användarens dator.
Det finns inställningar för mus där man justerar hur man scrollar.
Vissa browsers har även denna inställning.
Du kan inte själv upprepa problemet i någon browser?
- Sinom
Jag har sett tendens till det i IE på en lite äldre dator. Det är liksom om sidan laddar medan man scrollar och hoppar/hackar lite i scrollen. Användarna som klagar på det upplever inte detta fenomen någon annanstans.
Jag funderar på om det kan vara mallen som orsakar detta? Men borde då inte felet uppstå på alla datorer? Vi har även lite flash banners som ligger på sidan (ej lokalt). Kan dessa spöka i kombination med något annat script?
Jag blir verkligen inte klok på detta fel...
Jag funderar på om det kan vara mallen som orsakar detta? Men borde då inte felet uppstå på alla datorer? Vi har även lite flash banners som ligger på sidan (ej lokalt). Kan dessa spöka i kombination med något annat script?
Jag blir verkligen inte klok på detta fel...
Om det enbart verkar upplevas så på en äldre dator så lutar det åt att själva stilen (mallen) är lite tung för tung för att det skall flyta på helt 100.
Ge användarna tillgång till att byta till prosilver och be dom kolla om problemet kvarstår med denna stil.
- Sinom
Ge användarna tillgång till att byta till prosilver och be dom kolla om problemet kvarstår med denna stil.
- Sinom
hmm, siten är lite ombyggd och skulle bli "f-u" i Pro Silver så det är nog inget alternativ. Dock var det jag som satt på en lite äldre (tre år) dator. Användarna vittnar om detta trots potenta maskiner. Jag har bett dem spesa burkarna.
Det är verkligen jättekonstigt..
Det är verkligen jättekonstigt..
Hur menar du med ombyggd?
Det borde endast vara stilen du har som är ombyggd. Detta påverkar inte prosilvers stil.
Eller har du gjort modifikationer på själva php-filerna?
Det borde endast vara stilen du har som är ombyggd. Detta påverkar inte prosilvers stil.
Eller har du gjort modifikationer på själva php-filerna?
Nja iofs är nog inte php moddat något nämnvärt. Men jag tror inte jag vill labba med temporära mallar. Det är trots allt 2500 aktiva i forumet..
Får eventuellt be någon som upplever problemet sitta vaken någon natt och koppla på funktionen där man kan välja mall..
Får eventuellt be någon som upplever problemet sitta vaken någon natt och koppla på funktionen där man kan välja mall..
Om prosilver inte är redigerat så är det bara att aktivera den stilen, be någon som upplever problemet att byta till den och se om det fortfarande laggar.
- Sinom
- Sinom