Problem med AutoMod
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Problem med AutoMod
jag försöker installera moddar via AutoMod.
Jag installerade Blog-modden och Ultimate Club-modden och hade två andra moddar uppladdade till AutoMod.
Efter installationen av blog-modden så var de tre andra försvunna ur listan. Filerna ligger kvar på servern, men de visas inte längre i AutoMod.
Jag har även tagit bort filerna ur store/mods/ och laddat upp dem igen, men det hjälper inte.
Vad kan det bero på?
/Holger
Ingen support via PM!
Re: Problem med AutoMod
Eller endast MODs som inte var installerade.
- Sinom
Allt ligger även på servern, uppackat i store-mappen.
Frågan är om jag ska ta bort de andra filerna först? Det måste ju uppstå konflikter?! Vissa automod-kompatibla zippar ligger ju i roten och skriver då över andra redan installerade filer i store-mappen!
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Tänkte ta upp denna tråden igen och se om vi inte kan lösa detta.
Har du fortfarande problem med AutoMOD?
Anledningen till att de inte ville visas i AutoMOD-fliken är troligen att databasen säger att de SKA vara av-installerade, datan finns fortfarande kvar och när den då ser att de ligger i mods mappen så syns dom inte då detta är rätt beteende när de är av-installerade men inte borttagna.
Det man kan göra då är att kika i databasen.
- Sinom
Och eftersom det är nya moddar som inte har installerats än så borde de inte vara markerade som avinstallerade.
Ingen support via PM!
Eller är det fortfarande de tre som krånglade i början?
Vill du ge exempel på en MOD som krånglar, samt phpBB-version och AutoMOD version?
- Sinom
Installerade: Ultimate Board Clubs, User Blog Mod
Visas inte: Tapatalk
Ingen support via PM!
- Sinom
- Bilagor
-
- tapatalk_pb30_3_6_1.zip
- (418.13 KiB) Nerladdad 512 gånger