Visa kategoriregler för alla

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
gages
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Visa kategoriregler för alla

Inlägg av gages »

I mitt forum har jag startat ett kategori: Norrbottensforumet. Meningen är att endast medlemmar som är godkända av moderatorn ska ha tillgång till detta.
Gäster och övriga medlemmar kan se kategorinamnet, men inte mer. Jag skulle behöva visa kategoriregler även för dessa för att de ska veta hur man gör för att få access till kategorin.

http://caravanclub.se/forums/
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: Visa kategoriregler för alla

Inlägg av Sinom »

Hej gages!

Du kan antingen skapa en helt ny grupp för de som har tillgång till den nya kategorin.
Eller så kan du gå in på de användare som skall få se den kategorin och ge de rättigheter direkt.

Vad som visas för varje forum finns när du går in där du skapar forumet och klickar på rättigheter, där kan du välja att alla får SE kategorin men inte kan gå in på den.

- Sinom
Bild
Skriv svar