Trådikoner "slocknar" inte

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
niktho
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Trådikoner "slocknar" inte

Inlägg av niktho »

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du?: phpBB 3.0.11
Vad har du för adress till ditt forum?: www.zeldasverige.se/phpbb/
Vad använder du för webhotell?: Surftown
Hur installerade du ditt forum?: Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny installation eller en konvertering?: Ny installation
Krävs det att man registrerar för att producera detta problem?: Ja
Har du några MODs installerade?: Ja, men inga nyinstallerade runt tiden då felet uppkom
Vilka stilar har du installerade?: AcidTech, AcidTech Yellow, prosilver, prosilver Special Edition
Vilket/Vilka språk har du installerat på ditt forum?: SV, EN
Vad har du för erfarenhet?: Ny till phpBB men inte PHP
När började ditt problem?: Felet kan ha uppkommit vid tidpunkten för ändring till vintertid. Dock hade inte forumet fått några uppdateringar eller ändringar runt den här tidpunkten.
Vänligen beskriv ditt problem.: Har problem med att trådikoner inte slocknar med detsamma efter att man läst alla nya inlägg i tråden. Dock slocknar de inom ca 5 minuter efter att man läst tråden. I vissa fall slocknar den med detsamma. Samma sak med kategoriikonerna. Har inte hittat något mönster i detta. Då jag hade en gammal version av forumet, tror de var 3.0.8 testade jag uppdatera till de senaste, men ingen skillnad.

En tanke jag har är att de kanske kan vara något fel med synkningen av tid till servern. Är det en tänkbar felorsak eller har ni något annat förslag på felorsak?

Genererad utav Supportmallgeneratorn.
niktho
Ny medlem
Ny medlem

Re: Trådikoner "slocknar" inte

Inlägg av niktho »

Ingen som har ngn aning om detta problem? Hade uppskattat hjälp eller bara knuffa mig i rätt riktning iaf! :)
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Inlägg av Sinom »

Hej niktho!

Gäller detta samtliga stilar?

- Sinom
Bild
niktho
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av niktho »

Hej!

Ja, de gäller alla stilar!
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Inlägg av Sinom »

Inget som borde påverkas utav att du ändrat till vintertid.

Testa att byta till prosilver och kontrollera att alla trådar är lästa i ett forum. Du kan även klicka på Markera alla trådar som lästa

OM problemet inte längre uppstår i standardfilen så beror problemet på dina tredjeparts-stilar.
Är alla stilar uppdaterade till senaste versionen?

Testa även att rensa cache mappen förutom på index.html samt .htaccess

- Sinom
Bild
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Slacker »

Drabbar detta bara dig eller också andra? Ser bara du problemet så skulle jag tömma cachen i webbläsaren. Ett annat sätt är att logga ut och sedan logga in igen för att skapa en ny cookie.
Skriv svar