Postar inlägg, men inget dyker upp

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Chryseus
Medlem
Medlem
Svar: 0

Postar inlägg, men inget dyker upp

Inlägg av Chryseus »

Har ett problem på mitt forum. Ibland när jag eller någon postar ett inlägg, så dyker inte inlägget upp.

Normalt sett ska det ju stå...

"Meddelandet är skickat"
"Återgå till senaste kategorin"

....när man postat ett inlägg. Men ibland händer inget på mitt forum, utan man kommer direkt till tråden utan att något nytt inlägg har lagts till när man klickat "skicka".

Är detta något ni har hört talas om?
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: Postar inlägg, men inget dyker upp

Inlägg av Sinom »

Vänligen fyll i Supportmallgeneratorn för att vi enklare skall kunna ge dig support.

- Sinom
Bild
Chryseus
Medlem
Medlem

Inlägg av Chryseus »

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du?: phpBB 3.0.10
Vad har du för adress till ditt forum?: http://www.diskontera.se/aktieforum
Vad använder du för webhotell?: City Network
Hur installerade du ditt forum?: Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny installation eller en konvertering?: Ny installation
Krävs det att man registrerar för att producera detta problem?: Ja
Har du några MODs installerade?: Advertisement Management, Colorized Unread, Crazy Maths CAPTCHA Plugin, FAQ Manager, Facebook Profile,
LinkedIn Profile Link, MSSTI RSS Feed 2.0 with ACP, Paypal Donation Mod, ReIMG Image Resizer, Show Password Strength, User IP Logs, User reputation points, Warning Reasons, phpBB mChat
Vilka stilar har du installerade?: afterburner
Vilket/Vilka språk har du installerat på ditt forum?: svenska & engelska
Vad har du för erfarenhet?: Ny till PHP och phpBB
När började ditt problem?: För kanske 1 vecka sedan, jag har inte lagt märke till det tidigare iaf. Vi började få aktivitet för ca en vecka sedan.
Vänligen beskriv ditt problem.: När man klickar på "skicka" meddelandet så kommer man tillbaka till tråden, utan att ens inlägg har postats. Man får alltså inte "meddelandet skickades, klicka här för att återgå till senaste besökta kategorin". Ibland händer det även när man skapar en tråd.

Det händer inte ofta, men det händer ibland.

Genererad utav Supportmallgeneratorn.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Gäller det vissa användare eller kan vem som helst (även du som admin) drabbas?

Tänker att det kan vara så att en användargrupp och/eller en kategori kan förses med begränsningen att en moderator måste godkänna före det vissas upp...

Men just nu är jag för trött för att vara säker på att jag är på att inte är helt ute och cyklar. Men väl värt att fråga, om det leder till något bra.... :-)

Go'natt!
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Slacker »

Om postningarna hamnat i moderationskön, så kan man finna dem via moderationspanelen och där postningar som väntar på godkännande.
Chryseus
Medlem
Medlem

Inlägg av Chryseus »

Hej!

Tack för att du tar dig tid. Nej, det gäller alla användare. Såväl admins, moderatorer och vanliga användare. Det är inte alls ofta det händer, det har hänt 3-4 gånger de senaste 5 dagarna för mig. Men likväl jobbigt om man skrivit ett långt inlägg.

Har faktiskt ingen aning om vad det kan bero på.. och det är säkert svårt för er att avgöra om ni inte har tillgång till filerna. Dock har jag inte ändrat något med själva postingen, såvitt jag vet.
Senast redigerad av Marcus den 2012-07-03 23:32, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Citera inte i onödan och skippa svordomar, tack!
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Slacker »

Har du kollat med phpMyAdmin om postningarna finns i databasen? Jag har läst att postningar kan synas om man synkroniserar forumet i ACP.
Skriv svar